I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-12 21:44

quick mixing?

tänkte att det här är ju bästa forumet att ställa frågan...
vad är quick mixing? hur, var och när används det?? 

bodymindheart

2006-12-12 22:24
Skulle nästan kunna tro att det har att göra med DJ:ing, dvs. att snabbt mixa mellan olika låtar. Detta är dock en gissning.

Mitt andra alternativ är att man under en musikproduktion gör en quick-mix för att justera nivåer och placering av ljud och instrument i låten.

Utöver det har jag "kein anung".
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes

2006-12-13 11:27
Låter som om du syftar på en DJ term!!
Grand master flash va känd som king of the quick mix.
Alltså att snabbt byta vinyler mellan dina skivspelare o bara klippa in kortare sekvenser (breaks) som du vill att folket skall höra. Den första som finns på vinyl och som också blev en hit på dans listorna i NYC är Grand master Flash`s  egna
Adventures on the wheels of steel. Som består av ett gäng quick mixes och scratches ihop satta till en "låt"
Peace!
M-Jay

First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.

2006-12-13 16:07

tackar tackar!!! har förstått att det hängde ihop me Grandmaster Flash...men visste inte riktigt på vilket sätt... men nu tror jag att jag hänger me!
(skriver ett arbete, och "quick mixing" dök upp i texten i samband med Grandmaster Flash´s intåg i historien...)

bodymindheart