I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med ljudkort

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-11-29 05:37

Hjälp med ljudkort

Ja hade tänkt uppgradera min hemmastudio lite. tänkte kolla ifalla ja måste kirra nytt ljudkort eller om det duger med det ja har.

jag har ett Creative SB Audigy 2 ZS.

Tacksam för svar!

2006-12-01 20:07
Nån som kan svara?

2006-12-01 20:13
är du själv nöjd med det? finns ingen anledning om du känner att den redan nu tillfredställer dina behov om vad ett ljudkort ska provida dig.

om du vill ha ett mer avancerat ljudkort med fler möjligheter, fler utgångar/ingångar så bör du titta på ett nytt.

vad för egenskaper vill du att ljudkortet ska ha?
 i get more pussy then panty!

2006-12-02 20:02
grejen är den att jag inte är nöjd med inspelningen, men det kan lika gärna bero på att micken är tillräckligt bra, men ja ska köpa ny mick och en preamp och kolla hur ljudet blir, om jag inte blir tillfredställd av det så får ja testa nåt bättre ljudkort isf (: tack för svar iaf!

2006-12-02 23:53
vad har du för andra grejor?

och en allmän fråga, har hört att soundblaster inte är bra för inspelningar, vad är det som inte är bra med de korten?

2006-12-03 14:57
kanske inte kan spela in i 24bitar? alltså för låg upplösning? vet inte så mkt om de korten men annars kanske det kan bero på A/D-D/A omvandlarna?
"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."- Britney Spears

2006-12-05 11:09
kan säga att vad jag tycker och erfar så är det bättre att ha ett bra ljudkort och sämre mic än tvärt om...

så satsa på ljudkortet först och sen mic... eller båda två... soundblaster är väl inte dirket kända för att göra bra inspelningskort... mer biosound & spelljud osv... inte riktigt samma sak... men gör som du vill

2006-12-05 11:28
Ja ska köpa en adk mick o en preamp men har dock ett soundblaster kort kmr de bli jättekefft eller kommer de funka/duga till en början? Har inte råd me hela skiten på en gång :( hehe
Rappare

2006-12-10 21:25

Jag tror du ska satsa på att byta ljudkortet. Soundblaster är ett spelljudskort , kanske även film. Det Soundblaster siktar på som jag förstått är att det du hör ska bli bra , inte direkt det du vill förmedla inåt.
Det är vad jag har fått för syn

Jag hade ett C-Media kort för 149 kronor och ett Soundblster audigy 2 nånting för några hundringer , och jag slänge soundblster kortet. så . bara vad vad tror , satsa på ett bättre kort

Fred !

Aii

2006-12-10 22:10
hehe får vänta till jul så ja får nå stålar så blir det ett direkt!:)
Rappare

2006-12-10 22:12

Audiophile 24/96 runt tusingen
Snäppet värre , Juli@ runt 1500

Mitt e dyrare men bättre vetefan :D

Aii

2006-12-11 08:35
köp mbox mini... riktigt bra ljudkort till rätt billig peng... då får du med pro tools systemet också osm används i många stora studios... så du kan spela in ditt shit hemma sen enkelt ta det till en big studio om du skulle vilja mixa eller mastra osv...