I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

öppna studio i sundsvall

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-11-24 03:55

öppna studio i sundsvall

tjena, nu äre så att jag funderar på att öppna studio i s-vall, finns det folk / artister som skulle vara intresserad tror ni ?, isf vet ni några därifrån?

Peace;)

Du vill stå i mina skor, men köp egna förfan

2006-11-26 19:28
Jag skulle kanske vara intresserad. :)
Vilka sorts grejer kommer du att ha och var kommer den ligga (om det blir av)?
Beat the odds like an abusive freak show owner

2006-11-26 22:58

skulle jag också vilja veta

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-27 00:09
Vad har du för budget?
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2006-11-29 03:26
tjenare saxen..
Tommy (tMy) här :)

jag skulle gärna vara intresserad av att starta en studio hjälpa till att betala och lite sånt :) adda msn [email protected] så kan vi snacka mera :)

2006-12-03 22:18
aa jag skulle vara intreserad .adda [email protected] kan man snacka om de

peace

2006-12-03 22:32
shiet ska du öppna studio i s-vall broe hoppas

Peyys 
SSSsssSSSzzz..
Rappare

2006-12-03 22:36
Det beror helt på vad du menar med studio, vad du har för budget, om du har nån lokal, om du kan mixa bra osv...

Men det låter ju som en intressant idé.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2006-12-04 00:08
well listen up till mina visioner gubbs, en polare har studio redan, han kan tipsa mig om billiga "dugliga" grejjer, har dock inte så fruktansvärt mkt budget men har dator som pallar studio, qbase ljudkord, qbase progget och lite andra småsaker.

lokal:
ska kolla om jag kanske får ett rum från min replokal elr så kollar jag upp annat och försöker fixa lokal nära Timrå, min farsa har även bra kontakter om det.

Sista lokalen jag väljer är min lägenhet men väljer den om det behövs

Annat:
Kommer kontakta folk som kan vara redo att hjälpa med att betala och då får även dom tillgång till lokalen gratis.

Säljer lite grejjer nu för att kunna börja köpa in det grundliga till en studio

Peace på er =)

2006-12-04 00:25
låter som en fin idé dt saxen ;)
vilken platt och hög vägg c(=

2006-12-04 03:29
Sorry dude, du kanske kommer få ett par kid som spelar in för en hunka eller två någon enstaka gång.
Tyvärr låter det där väldig sunkigt.

Jag har en lokal med halvfärdigt mickbås ett par olika konding mickar ( akg 414 och adk vienna ) ett yamaha mg12 bord, ett par kompressorer, ett par aktiva yamaha hs80M monitorer , sennhieser HD25 lurar, lite shyntar och ett par gitarrer bla usb gitarr samt diverse program och jag brukar inte ta mer än ca : 100 spänn för 1 låt ink en halvkeff mix

Tror du kommer få det svårt med så taskig budget.
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Rappare

2006-12-04 12:12
Jo, alltså. Jag kan också tipsa dig om billiga "dugliga" grejer, men det är ju egentligen inte värst mycket till studio som sådan, snarare ett budget-hemmaprojekt för netcees som tänkt kicka sessions på instrumentaler. :D

Dock har jag letat studio i stan ungefär hur länge som helst och har tjii cash att lägga på att köpa ny skit själv, så vi får väl se hur dina planer fortskriver. Det är fortfarande lite intressant.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2006-12-04 14:51
Jag har ju x2 elgitarrer synth x2 aukustiska x1 halv aukustisk då det gäller instrument ;P tänkte inte ta mer än en hunka heller, det är mer ett intresse än vad det är att tjäna pengar ;P