Funderar på att öppna studio i norrköping
Tjena, jag funderar på att öppna en studio i norrköping och jag undrar vilka artister det finns där uppe i trakten... skriv alla ni kan komma på. Från dödsmetal till dansband till hiphop till symfoni... Peace
Jag Är RapparKalja
jag, blezz, flinta... finns massor asså.
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
Producent
2006-11-23 11:21
jag och georg finns här och kör dansband för er
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Studion kommer inte att vara en liten hemma studio. Den kommer att kunna mäta sig med några av landets stora privatägda studios.bomfalleralla P21 "'proffs' studio för 500 kr i timmen o få typ samma ljud" Jag kan faktiskt inte hålla med dig om det. Det är stor skillnad på ljud faktiskt."men de kommer inte gå runt" Jag är tyvärr rädd att jag måste hålla med om det =( alltid svårt att öppna upp. Finns det några bolag däruppe som man skulle kunna snacka med? Jag är själv från malmö, men kommer att flytta upp dit om något år, så jag vet inte vilka som finns i trakten, så ge tips tips tips. För finner jag ingen marknad däruppe så öppnar ju självklart inte den.
Jag Är RapparKalja
Ja, när det gäller hiphop är detta lite "smutsiga" ljudet underbart, så länge det används rätt vill säga. Men ja, jag ska åka upp och träffa lite företag, måste bara veta exakt vilka som finns. så folk, kom med tips.
Jag Är RapparKalja
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Producent
2006-11-23 14:01
men skämt åsido, är det gratis så kommer vi förbi, det finns hiphopsysslare här som kan sin grej. men om man måste betala så orkar ingen
COULISSE
bomfalleralla P21 Word! Vill ju självklart att hiphopen ska leva vidare, men jag kommer att ta minst 500:-/timmen. Alla måste äta ju, eller hur?
Jag Är RapparKalja
precis, hade egntligen tänk mig 1000:-/timmen, men jag får nog bilda ett kontaktnät först... men jag ska kämpa vidare =D
Jag Är RapparKalja
Ja, jag ska ha den själv...
Jag har gått en treårig ljudteknikerutbildning.
Har hjälpt till i många olika studios och även kört live.
Spelade in en del låtar till en brud som nu ska släppa en skiva i USA.
Jag har jobbat på
www.arva.se och praktiserar just nu på
www.pariktigt.se
Jag Är RapparKalja
ljudlade också sveriges första amatörlångfilm som blivit kodad i dolby 5.1 -ljud.
Har skött ljudet till en del filmer gjorda av
www.k9media.se
Jag Är RapparKalja
Alltid kul med såna här grejer! Dessvärre vet jag inte om det kommer bli någon hit det här, det finns en hel drös med rappare som helt klart kan sin grej, men dom jag känner till har egen studio och allt sådant, vet itne om dom har lust att punga ut 500 kr i timmen för inspelning när dom redan har det. Det känns som att bjuda på estrella chips när man redan har lidl-tyskland-exklusive-chipsen...det är svårt att fixa fram många intresserade, lidl är en viss grej och så. Du förstår nog min poäng! Men öppna en studio för all sorts musik, det kanske var meningen eller? Lite kidz of babylon är ju alltid fett heeh..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-11-23 16:59
kidz of babylon har ju kalle baah studio men de pungar nog ut!
COULISSE
Strunta i att spela in hiphop, eller rikta inte in dig på hiphop. Ta kontakt med studieförbund (studiefrämjandet osv) och gör en deal med att alla deras band får spela in hos dig för en viss summa... Då har du en början..
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Producent
2006-11-23 17:05
ja kör som auro säger, och var öppen för studiebesök och sånadär saker
COULISSE
spacecat P0 inte riktigt det auro menade, om du nu vet vad en studiecirkel är så har det inte med studiobesök att göra.
i get more pussy then panty!
Producent
2006-11-23 17:24
nej, jag sa inte det. jag menade plus det, kan vara intressant då många gymnasier har såna inriktningar nuförtiden men inte tillgång till någon verksam studio, bara en tanke
COULISSE
ja, jag hade faktiskt tänk prata med studiefrämjandet :) och jag kommer absolut att spela in band :)
Jag Är RapparKalja
gå in på
www.rapparkalja.moonfruit.com/utrustning och tryck vidare till "Nya Studion" där kan ni se vad det är för saker som ska finnas i studion. Sen kanske ni förstår att jag inte kan låta folk spela in gratis.
Jag Är RapparKalja
schysst! Sen så kommer ju garanterat folk inom 10 mils radie höra av sig till dig om du hookar deal med studiefrämjandet! Jag är själv i samma tankar som dig, fast inte i Norrköping dock. Lycka till för fan!
polyphonic P23 Tack så mycket =) Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig med, så länge du inte snor mina artister ;) hehe... hur ser dina planer ut? hade varit kul att veta.
Jag Är RapparKalja
Hehe no worries! Mina planer ligger i Karlstad. Till skillnad från dig så har jag ingen utrustning. Mina planer är att först och främst fixa nån praktikplats i en studio för att få in en fot i branschen! :) perfekt nu när du startar en! :P hehe sen när jag väl sitter där med alla instrument och elektronik i en studio/replokal som går under mitt namn så är jag nöjd.
sen när jag väl sitter där med alla instrument och elektronik i en studio/replokal som går under mitt namn så är jag nöjd. Så jävla sant =D
Jag Är RapparKalja