I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hJÄLP MED LJUD FEL!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-11-02 11:39

hJÄLP MED LJUD FEL!

jag har ett störande problem som jag inte blir av med...

när jag skall spela in min röst så spelar den även in beatet

låter helt fukat som om högtalarna är sprängda eller nått i den stilen vill bli av med detta    Mixern   http://www.musiklagret.se/default.aspx?http&&&www.musiklagret.se/Shop/ListProduct.aspx?ProductId=699&CategoryId=132

alla tips är välkomna ::::

2006-11-02 11:43
hur har du kopplat då?

micen till en kanal ? datorn ut till en kanal ? och sen från ut till mixen och in tilldatorn ?

isåfall kommer du få både beatet och rösten på inspelningen... du måste på nåt sätt på mixern ordna så att du bara får mic-ljudet in i datorn...

ett alternativ är att koppla från aux send på mixern till in på datorn... och sen ställer du in inspelningsvolymen på micen med "aux send" ratten på mixern... för då är det bara aux-send dvs micens signal som du skickar in till datorn igen....

2006-11-02 11:59
micen till en kanal ? datorn ut till en kanal ? och sen från ut till mixen och in tilldatorn?.................precis så har jag gjort :) men jag fattar inte riktigt hur du menar skall jag ta bort den sladen från mixerbordet som sänder in till ljudkortet hur skal jag då få ljudet från micen in i datorn eller menar du att jag skall sätta den nån annan stans.?

2006-11-02 12:06
glömde säga att jag vill höra musiken högt i mina hörlurar med =)

2006-11-02 12:21
som du har kopplat nu så får du in ljudet i datorn från alla kanaler på mixern... alltså både beatet och micen...

men om du kopplar från aux send på mixern... oh in till datorn istället... (istället för fårn mixerns out, till datorns in)

så kommer du att kunna välja vilken kanal du vill spela in... alltså genom att på micens kanal skruva på "aux send"-knappen....

---

då kommer du att kunna välja genom dom vanliga volym-grejjerna hur högt du vill höra dig i hörlurarna.... men genom aux send så ställer du separat in inspelningsvolymen på vilken kanal du vill...

förstår du ?§

2006-11-02 12:27
japp jag förstår vad du menar tusen tack =)

2006-11-02 22:05
Här har du lösningen på hur du ska koppla på riktigt.

Lösning på beatet spelas in
//Spliffan

2006-11-03 12:50
spliffan tackar =)  kommer nog hjälpa en del kanske