I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Enkel mixning i Cool Edit

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2006-09-18 19:11

Enkel mixning i Cool Edit

Efter att har spelat in en del oseriösa (väldigt kassa) låtar i Auda City så la jag helt ner min så kallade karriär. Nu på senare tid så här på höstkanten har jag blivit sugen på att droppa lite.
Jag har tyvärr en väldigt dålig mikrofon men har inte tagit mig tid att hitta någon bättre än så tänkte kanske att, om jag lär mig lite om mixning kanske jag tycker om mina låtar bättre :P

För nu när jag känner att jag blri sugen, skriver ner en text. Reccar några rader å sen lyssnar så tycker jag det låter bice och så kastar jag skiten.

Tänkte försöka göra nåt lite seriösare nu, lägga lite tid på lite runt omkring också istället för att verkligen stirra mig blind på mitt kassa flow.

självförtroendet är på topp, men jag är bara realistisk.

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att kanske få snacka med nån som är high på cool edit å är sugen på att lära mig lite tips å trix i cool edit så man kan få sin röst att kanske låta lite annorlunda, lära mig några "regler" på hur man ska mixa adlibsen för att det ska låta bra osv.

Svara gärna här eller lägg er MSN här/i mig gästbok. Mycket tacksam för svar.

Tänk på att jag är extremt kass och nybörjare så ett tålamod kan ju vara ett gott plus..

(vet att jag ber om för mycket men varför inte testa -.-)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.