I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med att ersätta omplacerade ljud i Reason

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2006-09-09 23:01

Problem med att ersätta omplacerade ljud i Reason

Jag har möblerat om flera gigabyte av ljud på hårddisken och nu hittar inte Reason alla ljud till mina projekt automatiskt, utan jag måste ersätta dom (replace-funktionen) one by one.

Jag har gjort det på endel projekt men det tar sån j-a tid, så jag har försökt att hitta någon funktion i programmet som fixar hela sökningen åt mig och lokaliserar ljuden automatiskt åt mig, för filerna heter ju fortfarande likadant, bara att dom ligger i nya mappar. Förstår ni vad jag menar?=)

Direkt när jag startar reason projekten så kommer "missing sounds-rutan" upp. Jag har provat att välja "Search In" och sen välja min ljudmapp, men den hittar inte ett enda av ljuden. Jag har även provat att använda "Search Locations" men den kommer inte ens igång, händer "inget" helt enkelt.

Så, mina frågor:
* Går det här att lösa på något annat sätt än att jag måste ersätta varje ljud manuellt?
* Kan mina misslyckanden med "Search In" och "Search Locations"-funktionerna bero på att jag har för mycket ljud (4,5 gigabyte)?

MVH snurrig

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.