I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

De stora producenternas utbildning..?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-08-21 16:58

De stora producenternas utbildning..?

Tänkte kolla om ni vet vad dom stora producenterna har för utbildning inom området eller överhuvvudtaget, eller är dom självlärda från början? . Alla ifrån säg Storch, Cool & Dre, Timbaland, The Alchemist..men även svenska storheter, Max Martin , Denniz Pop, Elofsson m.m

/F

FaZ representing R.B.Y FamilY

2006-08-21 20:02
Skulle vilja se ahclehmist vara fokuserad under en lektion, hmm. Man borde inte dömma...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-21 21:56
Jag tror att dom flesta är självlärda inom musik.. Det är vad dom flesta säger i intervjuer osv..

Man lär ju ingen att göra beats/musik osv.. Det där kommer av sig själv, däremot kan man ju lära ut musikteori, inspelningteknik, mix & mastring osv.. Men dom flesta har ju folk som gör det grovjobbet åt dom...
Boom Bap 2006.

2006-08-22 00:47
det är grov skillnad mellan att vara beatmaker och producent, tycker alltför många tar för lätt på ordet producent...dem FLESTA stora "hiphop-producenter" har en grym studioengineer vid sin sida som underlättar det "producenten" försöker göra väsentligt, dont get it twisted
chase the clouds away

2006-08-22 03:49
d e sant de där faktiskt

har sett många filmer där proddare är i studion med sina beats, sen tweakar nån svenneljudtekniker till ljudet så det låter najs.

har oxå läst en del intervjuer med div proddar, sve o usa, där många själva vill skruva till sina ljud.

personligen håller jag med i det sista
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-22 08:11
Fan sickan jävla lyx det hade vart om man hade ett team såna gubbar bakom sig i vardagsrummet nät man proddade beats.

2006-08-22 12:22

2006-08-22 16:43
Varför skulle han inte kunna vara fokuserad? Är ni dumma på nått sätt? Och vad har universitetet med saken att göra? Kan dom fokusera när dom gör beats kan dom nog fokusera på vad som helst...
Boom Bap 2006.

2006-08-22 16:54
Mitt inlagg var riktat till Flinta och skulle se ut sa har:

Skulle vilja se ahclehmist vara fokuserad under en lektion, hmm.

Alchemist har iofs pluggat pa universitet. Man borde inte domma.

2006-08-22 17:46
Då får jag be om ursäkt, en erfarenhet rikare, som sagt..man borde inte..

2006-08-31 20:39
vad har alchemist pluggat för nåt da?
FaZ representing R.B.Y FamilY

2006-08-31 20:50
typ college en termin inann han torska för weed...

2006-08-31 20:51
eller fick igång sitt prodd game...