I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kritik å hjälp!?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-07-12 21:08

Kritik å hjälp!?

Yoo ja håller på att lära mej att mixa å behöver ER hjälp med att få synpunkter på vad som skulle behövas göras för att få en bra mixning på denna låten!

LÅT: www.soundclick.com

Tack på förhand!!!

Witzy+Soonclick Production= sant

2006-07-13 10:25
Hade velat ha mer klarhet i vokalljudet, och mer variationer på hur det levereras (röstläge bl.a) men jag hade gjort något åt trummorna också, det känns skramligt till och från och jag hör inga variationer överhuvudtaget.. svårt att säga vad som skulle kunna göras vad gäller mixningen.

Jag hade nog testat skära bort en hel del låga frekvenser från pianoloopen och lagt på en separat basgång, som det är nu hör jag inte ens om pianoloopen agerar bas eller om det finns någon riktig basgång. Kanske kört nåt delay eller lätt reverb på pianot också.

2006-07-13 10:26
Ska kanske tillägga att jag sitter på jobbet och lyssnar i halvkassa trådlösa lurar också, så det kanske inte låter helt representativt pga det.

2006-07-13 11:12
Konkeboy; Kom igen, han bad om tips på hur det kan mixas på ett bättre sätt.

Är det så att du är alldeles för lat / trött / ointresserad / okunnig / whatever för att komma med några idéer eller tips finns ju alltid valmöjligheten att inte skriva nåt alls.

2006-07-13 12:16
pUs: Tack för tipsen ja ska nog läga en basgång till pianot å läga på en delay eller reverb! Sen får ja nog jobba lite mer med pianot loopen oxå!

Konkeboy: Efter ditt inlägg så är det nog du som ska stå i skamvrån!

Witzy+Soonclick Production= sant