I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-27 17:55

Pro tools!

hallå, vilken version skall man ha för att man skall kunna spela in, M powered är väll bara för dem med m audio ljudkort? och LE versionen är för nått annat?

/maz

hej..

2006-05-27 18:36
nån help!
hej..

2006-05-27 19:43
le kör du ju ihop med m-boxen eller digi001 eller 002.

köp en m-box så har du ett shysst ljudkort och får du protools till..

hehe helt ärligt jag har kört jävligt mycket protools ihop med digi001 men gör inte det längre och kan fan inget om de olika versionerna så jag kan itne hjälpa dig..hehe..

vet i allafall att det fanns en proversion man kunde tanka på deras hemsida förr. förövrigt tror jag att man måste ha deras hårdvara m-boxs digioo2 osv föratt kunna köraprogramet.

så var det i allafall förr när jag körde det..

2006-05-27 21:06
dirty -k ah okej tack iaf:)
hej..

2006-05-27 23:22
om du bara ska spela in mick.. varför inte bara köra igenom acid? en fråga bara.,,

2006-05-28 13:11
Hokke P20

Förstår inte änns hur du kan tänka en sådan tanke att gämföra acid med protools. även om han bara ska spela in mic såär väl möjligheterna oändligt mycket större i protools när det gäller mixning mastring osv.

fast en kanske du är en dum färsking.

det verkar så i allafall..=P

2006-05-28 21:10
om du ska ha m-audio kort till pro tools måste du köpa "Pro Tools M-Powered"

korten som funkar till senaste pro tools är : M-box, M-box2, M-audio kort... så pass på LE för de finns ingen version till den.

Och hur vågar du förolämpa Acid?
du borde skämmas Dirty K !!!

2006-05-29 11:18
hocke: kört med det ett tag, tycker det är bergränsat och hört att protools är det som man skall ha!, skall även fixa ett m audio kort bara för det, har ett hyfsat kort nu synd att jag måste köpa m audio egentligen!.
hej..

2006-05-29 16:10
Nedan följer en lista ang vilka hårdvaru-kort du behöver för att kunna köra de olika ProTools programmen.

ProTools M-Powered
Ett antal olika M-Audio-kort

ProTools LE
Mbox
Mobx2
Digi001
Digi002

ProTools TDM/HD
Mix
HD
HD|Accel
CSL Studio | www.cslstudio.se<br> S-MaN Productions | www.s-man.nu<br> SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-05-29 16:21
protools är grymt stabilt. även m-powered.

vill man ha riktigt bra ljud så köp m-box 1 eller 2.. billiga för det ljudet.
Its Tricky!