I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kan man mixa i reason?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-04-19 21:56

kan man mixa i reason?

kan man typ mixa röster och göra en hel låt i reason eller?
typ som cool edit eller cubase

pheyys!

zombastic fantastic
Producent

2006-04-19 22:00
ja, om man vet vad man sysslar med så ...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-04-19 22:04
visste inte att man kan spela in i reason

2006-04-19 23:30
Rewire

2006-04-19 23:54
Reason har inte någon tillgång till att spela in audio. Du kan ju krångla in röster genom att spela in i exempel Cubase sen rendera (mixa ner) dom till wav. & sen öppna dom i tex. NNXT men det är nog för jobbigt. Så kör Rewire med Cubase eller Logic. Jag rekommenderar Cubase för det är mycket mer logiskt än vad Logic är.

//Sné
If ya hate Eazy, I hate you!

2006-04-20 00:59
Haha ja det går men det är lite jobbigt för om man stannar i låten måste man spela om från stället där inspelningen triggas. Kefft om man vill göra en automatision långt bak i inspelningen. Men jag har faktiskt gjort det en gång på min gamla pc som inte klarade av något annat :) Men jag skulle inte rekomendera det. Köp/tanka ett annat program om du vill hålla på och mixa hela låtar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-20 23:33
Sen kanske han syftade på att mixa beatsen. Så fort det gäller att mixa behöver det inte vara vocals.

Ja, du kan mixa rätt mycket i reason. Men vocals är lättare att mixa i andra program, händelsevis det programet du spelar in i. När det gäller beats så har du EQ, Pan, effekter mm. Du kan mixa, men det är lite mer begrensat än många andra program. Men ja, det går utmärkt egentligen. Beror på hur mycket du vill göra.
http://www.myspace.com/DjRoyalBeats

2006-04-20 23:41
DjRoyal: Men läs vad han skrev då vafan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-21 00:08
kan man typ mixa röster och göra en hel låt i reason eller?
typ som cool edit eller cubase