Dator & ljudkort [ Uttjatat? Vet inte:) ]
Min PC har haft svårt att hänga med när jag har kört i vissa musikprogram, när jag har många ljud inne och öppna kanaler så får jag latency ibland, trots att jag kör genom line-in. Det är en P3 processor, 733mhz, soundblaster PCI ljudkort med ASIO DirectX drivrutiner, 320mb sd-133mhz minne och säkert lite annat hux-flux. Det är förmodligen inte meningen att den ska funka, men jag undrar om det finns någon chans att jag kan klara mig på den. Programen jag använder, eller vill kunna använda bra är Cubase 3, Reason 2.5/3.0, Wavelab 5, Cooledit 2 och lite mer.. Typ Fl, kör bara demos nu, får se vad som är värt att satsa på. Hur som helst så har jag kikat på www.komplett.se efter uppgraderings paket. Jag kikar på 3 olika, främst 2 st. Dem 2 första är förmodligen ganska lika, men tänkte fråga er på whoa vad som är det bästa valet. www.komplett.se - Verkar bäst, 1 gig minne, och jag har hört att AMD knäcker P4:an... www.komplett.se - Verkar bra, P4:a låter kraftigare, men som sagt AMD ska vara bättre. Den här plus 512 minne självklart. www.komplett.se - Det här är ett paket jag hoppas att jag kanske kommer undan med, plus lite minne. Men jag vet inte hur det blir riktigt. Till paketet tänkte jag köra med M-Audio Audiophile 24/96 eller M-Audio DeltaAdudiophile 24/96. Jag vill ev. skaffa en klaviatur. Vilket kort är mest värt om det skiljer dem 100:-, dvs. att delta kostar lite mera. För övrigt så undrar jag om man borde köpa ett grafikkort för 500:- också så att den flyter och itne hackar i internet explorer och programen ocskå. Minns att datorn jag har nu gjorde det innan jag hitta drivrutinerna till kortet, men moderkorten i paketen är ju ca. 5-6 år nyare gissar jag på =). Ja grabbar o gussar, vad tycker ni? =)
http://www.myspace.com/DjRoyalBeats
|