I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra och billig synth?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-02-09 23:28

Bra och billig synth?

Jag är en rätt pengalös liten pojke för tillfället men har tänkt skaffa en synth. Den ska såklart gå att koppla till min dator och den ska vara hyfsat bra för en amatör.

Ska helst inte överstiga 1000:-

Så om ni har tips på bra synthar eller kan några bra sidor där jag kan fortsätta min jakt så hade jag blivit väldigt glad. :)

Jag är ledsen om denna fråga varit ställd förut, men jag blir så förvirrad av det här forumet. ^^

Well, I do take pills, don't do speed/ don't do crack, don't do coke, I do smoke weed/ Don't do smack, I do do shrooms, do drink beer/ I just wanna make a few things clear
Producent

2006-02-10 00:21
ska finnas en m-audio för 995kr på www.musikborsen.se
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-02-10 00:31
en fråga bara, vad ska du med en synt till?
Mm det är en legitim fråga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-10 00:33
Du får ingen vettig synth för det priset, men du kan däremot få en midiklaviatur för under tusenlappen, så kör du med mjukvarusynthar istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-10 00:47
Ja alltså, keyboard, synth. Jag är inte superinsatt i vad man riktigt behöver och ska ha. Fortfarande extrem nybörjare, tyvärr.

Men jag vill ha en keyboard/synth som man kopplar till PC'n så jag kan plinga ihop lite slingor. Jag har provat med virtuella keyboards som bl.a. finns i ACID Pro 5, men det känns lite onödigt svårt.

Något mer jag bör tänka på att jag behöver utöver det? För att koppla den alltså.
Well, I do take pills, don't do speed/ don't do crack, don't do coke, I do smoke weed/ Don't do smack, I do do shrooms, do drink beer/ I just wanna make a few things clear

2006-02-10 00:49
Jo, blir nog en midiklaviatur som jag ska ha. :)

2006-02-10 00:49
ok, de e ingen synt du vill ha då alltså.
En klaviatur är vad du ska köpa!

Finns många helt ok under 1000.

www.musikborsen.se

2006-02-10 01:40
pro keys midistart-2 USB 900:-
tycker den funkar ypperligt.
soundcloud.com/peggep
extragalacticsounds.tumblr.com

2006-02-12 00:00
nice pris

2006-02-12 00:28
Blir nog ändå att prova på det clasohlsson har, eftersom jag har vääääldigt lite pengar nu nrä jag just köpt Reason.

Måste även skaffa Monitorer och mix, så vi får väl se. :)

2006-02-12 08:23
B-Lund jo den funkar bra.. har den själv... o så ere anslagskänslig .. så d e soft

2006-02-12 12:15
twista:

har du köpt reason? Alltså betalat pengar?

Damn! Im impressed! Props!

Ja tycker du väntar isåfall me klavven tills du har råd o köpa en ordentlig..

Ang monitorer och mixer..
Vad ska du me mixern till? Ja tycker du ska satsa på ett externt ljudkort isåfall me preamp. Fett smidigare.
maudio firewire solo kostar just nu bara 1800.. !

2006-02-12 14:43
AEAP: Ptja, jag har väl inte "köpt" det på riktigt, utan skolan har köpt det och då har vi elever fått det installerade på datorn. ^^

Iaf, nerladdade program har en tendens att krångla rejält, och man får det jobbigt när man ska ringa supporten. ^^

2006-02-12 14:45
Åhshiet, hittade den där som på musikbörsen kostar 995:-

http://www.macoteket.se/product_list.jsp ?group_id=54899&product_id=867964

Blir kanske den då. :)

2006-02-12 15:09
det är riktigt ovärt att gå och köpa alla program du ska ha.
... som att kasta pengarna rätt i sjön! ladda ner.
soundcloud.com/peggep
extragalacticsounds.tumblr.com