I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lite frågor [MIDI]

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2006-01-02 21:11

lite frågor [MIDI]



pah.. känns som mitt 79:de inläg om samma ämne nu men here it comes:

jag har köpt en keybord av märket Casio i modellen CTK-481 . köpte den alldeles nyss. denna är då alltså en vanlig keyboard med "midi funktion", eller vad man ska kalla det.
här är nu problemen:

1. jag frågade i affären om dom sålde midi kablar som man kopplade från den till datorn, och de gjorde dom, men nu är problemet det att jag tror ja har fått fel kabel /ellera tt dom missuppfattade.. den ser nämligen ut såhär
den passar ju i keyboarden men inte i datorn.. så vilken sladd skulle jag egentligen behöva? och var får man tag på den?

2. jag komm senare även på att denna keyboarden inte e anslagskänslig (heter så va?) och undrar hur viktigt detta igentligen är?

3. och slutligen. jag funderar på att lämna tillbaks den ifall de inte funkar (känns iof onödigt att ja gått o köpt en midi sladd o allt då men) iallafall så om ja lämnar tillbaka denna och beställer en M-AUDIO Keystation 49e hörde att dom skulle va bra att börja med? men får man med usb sladd o så med dom då eller? och vad tycker ni är smartast? att satsa på att ha kvar denna jag har köpt eller att satsa på en sådan ifrån musik börsen?


skulle upskatta svar VÄLDIGT mycket! och jag har sökt i alla trådar som finns efter detta...
och folk som aktivt deltar i tävlingen "vem kan skriva "googla" först, undanbedes...


puss på er!

and THAT you can quote...