I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inspelning med Edirol UA-25

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-12-03 21:35

Inspelning med Edirol UA-25

Tja, har ett problem när jag ska spela in med det externa ljudkortet Edirol UA-25 som jag har kopplat till min laptop.

Det är så här att när jag kopplar in micken (ADK A51s), så kan jag bara dra upp mic-sensen nästan till mitten annars börjar det distra. Då blir det ju så klart att jag sänker beatet (i Cubase), och drar upp både outputvolymen (som går till hörlurarna som är kopplade till ljudkortet), samt volymen för monitoring. Men även om jag drar upp till max blir ljudet lågt som tusan.

Är det så att jag måste ha min mixer inkopplad till hörlurarna för att det ska bli starkare ljud (från ljudkortets output till en stereomixerkanal? Min polare visade mig en grej på Cubase där jag kunde höja mer utan att ha mixern inblandad, men ljudet blir ändå lågt.

Så om nån ens fattar vad jag menar och vet nåt så säg gärna till så kanske man kan spela in lite till. Tack till alla som redan har hjälpt mig.


Här är en bild och info om ljudkortet. www.rolandus.com

Paz!


Beställ Menteroja-skivor. Kolla på min presentation hur.
www.menteroja.net