I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på samplingar..

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2005-10-21 01:16

Tips på samplingar..

Behöver lite tips på lite låtar som man kan sampla lite pianostycken ifrån.

Tack på förhand.

(Ska bara leka lite, håller på att lära mig reason)

One Love!

2005-10-21 01:21
shenmue - har rätt mycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2005-10-21 03:23
tjusningen med att sampla är väl att leta upp själva..
helst av allt stå och gräva bland vinyler och hitta samples..
(även om inte jag gjort det men bland cd-skivor på ställen med beg. cds)

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-10-21 11:30
Lp´s is the shitt fråga din mormor om hon har gammla balder :D dom är fett tunga :D sen kan du ju sampla banners i pyams :D fett låt det kan bli asså..
W E S T - C O A ST - F A M I L Y

2005-10-21 14:07
DaBBe: Tackar, ska leta lite.

FuelDOg : Inte den typen av piano jag letar efter, lite mer klassigare/modern typ av pianolåtar. Ska försöka på lite klassikers och se hur det hela slutar :D

Cliche : Jo, det är ju hela grejen men tänkte först lära mig lite innan jag börjar på riktigt :D Kommer ta ett tag så det är bra att ha lite att välja bland. Har ingen LP spelare hemma heller så blir lite svårt med vinyler =)

TheRealMagic : Lack of humour? Inte rolig ett endaste dugg. Stay outta here. Tack.

Tack gubbs.
Mer förslag uppskattas.
One Love!

2005-10-21 19:32
Skaffa dej vinylspelare om du inet har det....vinyl är ända vägen till tung beatmaking :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-21 21:16
Ahmad Jamal låtar