I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur kopplar jag min reloop till högtalare?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2005-09-30 12:22

hur kopplar jag min reloop till högtalare?

hur? har provat mycket fast det kommer inget ljud
en röd och en vit slad kommer ut från baksidan, vart ska jag koppla dom i en högtalare?
hur gjör jag med hörlurar?

pheeyz

zombastic fantastic

2005-09-30 12:39
kan man inte bara koppla den till stereon? har inte den inbyggd förstärkare?
zombastic fantastic

2005-09-30 13:19
rätt som vokal skrev. men man kan inte koppla en skivspelare i en utgång. det bör vara en ingång.

en skivspelare har phono signal så den går inte att koppla i en line ingång. skaffa en mixer eller en riaa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-30 14:08
hur kan det gå fint när aux ingången är till för linesignal och en skivspelare har phonosignal?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-30 15:20
vissa vinylspelare har inbyggt RIAA steg då slipper man bry sej.
//Spliffan

2005-09-30 19:58
Spliffan

Och vissa har inte..

2005-09-30 23:06
så jag måste alltså köpa en mixer för att kunna lyssna på vinylskivor?

låter skumt
zombastic fantastic

2005-10-01 12:29
Och en RIAA Förstärkare är en för-förstärkare som alltså kopplas in i din förstärkare. Om du inte har en ingång för vinylspelare (Phono-ingång). Vilket ofta kan vara fallet om man har en lite nyare förstärkare. Så vare för mig, men jag skaffade en mixer i samma veva som skivspelare så de va lugnt för mig.
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!