I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp Ljudkort, Mixer, Mikrofon

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-09-28 18:06

Hjälp Ljudkort, Mixer, Mikrofon

Tja!, har kollat runt på alla möjliga trådar men hittar inte riktigt det jag söker, vet att folk blir as förbannande när man frågar saker som man ''borde'' veta, men ger ett försök iallafall.

Tänkte köpa en ADK A51e Mikrofon på fredag, men när de gäller såna här grejer så måste de stå rätt till hemma i datorn så att säga. Jag har en liten LTO S-6 Mixer, med fatom omatning då, så de ska gå å koppla micen till den så klart, men det jag inte riktigt förstår är hur fan kopplar jag mixer bordet till Ljudkortet?

Har ett, SundBlaster Audigy2 ZS ljudkort, finns massa konstiga outputs på mixern, frågade på Musikbörsen vad man ska skulle ta för utgång från mixern till ljudkortet, han sa Main Output på mixen till ljudkortet, inte vilken ingång på ljudkoret. Och jag har inte ens nått som heter Main Output bara Main Mix Output, funkar de?, Och om de gör det så blir jag ännu mer förvirad.
För de står Left å Right, å vadå Left å Right?, den ska väl in i ljudkortet då? :S, Left RIght?? fattar inget alls, å tror ni de är nån idee å försöka på de här ens?.

Väldigt Väldigt tacksam för svar//TjAo!,

Herm