I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

börja att göra beats, hjälp!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-09-23 01:52

börja att göra beats, hjälp!



jag vet att denna fråga har kommit upp en tusen gånger men ja ger den ännu ett försök.

jag har för ett tag sedan hållt på lite i reason 2.0 och dolat, ja köpte mig en mii klaviatur och så.
men det kännssom att reason är för svårt endå på något sätt samt att ja vet alldeles för lite för att kunna försöka få ut mina idéer.

så ja undrar, vilket program skulle ni rekomendera till att börja med?
jag sitter på en mac dator och funderar på att byta till en pc snart.

jag har förstått att precis som allt annat så är det tid som krävs för att kunna hantera programmen och så, men det är just starten medprogrammen jag hatar mest av allt.
finns det ingen sida eller något liknande som förklara lite grunder till vissa program så ja slipper sätta mig vid ett helt nytt program och bara känna att allt går emot mig?

jag har lite tid över på dagarna innan/efter jobbet som ja i princip inte gör någonting på förutom att sitta på whoa och msn och fördriva bort tiden så ja tänkte att ja lika gärna kan börja leka lite med att göra beats så ja gör något "vettigt" iaf.


tack på förhand!

20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.