Samplers, Beats utan dator, hjälp
Bara undrar lite om samplers, funderar på att kanske köpa nån nångång. Funderar på Boss SP404. Har aldrig rört en sampler, så därför lär några av frågorna vara idiotiska.
Skulle uppskatta om nån kunde ta sig tid och skriva någorlunda utförligt hur en sampler funkar, lr det vet jag, men så man fattar bättre. Hur padsen och allt funkar, effekter och liknande.
Kan man sätta ihop olika samplingar till en enda sample om ni förstår vad jag menar, resampling lr vad det kallas. Är det möjligt?
Och klippa till samplingarna bra och exakt antar jag att det går att göra?
Sen kanske en lite idiotisk fråga, går det att göra beats med bara en sampler och en skivspelare? Jag reser ganska mycket och har ingen bärbar dator, men portabel skivspelare har jag. Så jag undrar om man kan sätta ihop lite beats med den utrustningen typ när man får lite tid över, lr behövs det mer? Trummaskiner behövs en sådan kanske? Och om en sån behövs, ska jag typ lägga ihop nån låt, sen lägga in trum loopen på nån pad på samplern, lr hur funkar det?
Jag söker iaf, utrustning för beats utan dator, portabelt ska det vara. Vad behövs? Vet inte ens om det är möjligt att göra beats utan datorns hjälp, men, ge mig lite förslag på olika grejer som kan användas när man sitter och är allmänt uttråkad på nåt hotellrum lr nåt sånt.
är OTROLIGT tacksam för svar, och som sagt, garva inte åt frågorna, kan noll om sånt här..
1