I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-01 12:46

Ang: beats

Ni har en ide på ett beat, ni sätter er ner vid er studio. Hur börjar ni, vilka moment börjar ni med osv?

Peacee

I ain't the young man you use to know!

2005-07-01 12:51
va ja har uppfattat så e detta fel forum att fråga i :S:S eller ja kan ju ha fel :S
Some people tell me that I need help
Some people can fuck off and go to hell

2005-07-01 12:55
men då får nån admin flytta det, för vart ska det annars vara?

2005-07-01 16:38
Producenter & DJs Kanske där..
If ya hate Eazy, I hate you!

2005-07-01 19:48
Men tills någon admin har flyttat inlägget så kan ju ni svara om ni har lust

2005-07-03 13:54
men kom igen nu grabbar!
Redaktionen

2005-07-03 16:20
ööö... helt olika... ibland sätter jag mig vid pianot och tar fram en trudilutt.. sen sätter jag mig vid datorn och lyssnar igenom miljarders låtar tills jag hittar ett ljud jag gillar.. sen sätter jag mig med acid.. sätter ihop trudilutten.. lägger på bas.. letar fler ljud.. fyller ut.. lyssnar igenom miljarders låtar efter det trummljudet jag vill ha... tar dem perfekta trummljuden jag hittat och ploppar in dom i FL.. gör en passande slinga.. stoppar in det i acid.. klistrar lite.. klipper lite... fyller ut lite mer.. och små lattjar tills jag e riktigt nöjd... sen säljer jag det för miiillljjjjjaaaarrrrdddeerrrrr pund.. möjligtvis 24k guld...

pis
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2005-07-03 16:42
Sätter mig och gör en trumloop, med hihat, kick och snare(s).
Den testar jag lite olika midisynthar och försöker göra olika melodier. Om jag kommer på nåt bra så fortsätter jag på det. Kanske byter trummorna lite, fixar så att midisythen låter lite bättre, försöker lägga bas osv. Sen Gör jag som en "Skiss" på ett beat med Verser och refränger, sen lägger jag in andra midisynthar eller samplingar etsc. Så att det låter som ett färdigt beat. På dessa midisynthar och samplingar lägger jag på olika effekter och/eller Eq:ar osv. tills jag tycker att det låter bra.
Sen lägger man upp det på whoa och väntar på att alla ska skriva "NIce" , "Keep it comin" eller "Kefft!!" , "SÖG!", "GÅ OCH DÖÖÖÖÖ!!" etc.
Twang System fi de werl

2005-07-04 01:51
det beror väl helt på om jag har en sampling, eller om jag har en basgång eller en melodi i huvudet. har jag en sampling med tillexempel ett par trummor som jag inte gillarså lägger jag bara på nya på den till och börja med, och sedan gör jag en basgång osv... har jag en melodi i huvudet så börjar jag med att ta ut den med t.ex min keyboard/gitarr etc. sen så spelar jag in det och börjar med att göra trummorna till det, sen så fixar jag en basgång till det. sen så ggör jag klart själva melodin. tror inte att jag orkar svara mer på tal nu... just do what you feel's right for the moment and call it your memento.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.