I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-06-25 19:36

Mixer eller ej?

Mina grejer: Audiophile-ljudkort, vanlig skitförstärkare med en utgång, datorhögtalare, sketna hörlurar, Alto Micpreamp, TSM MT87S.

Nu till min fråga: Jag vill, när jag spelar in, höra mig själv i hörlurarna. Det är såvitt jag vet inte möjligt med enbart en preamp & förstärkare. Jag tänkte köpa en random Behringer-mixer men sen tänkte jag, är det värt det? Jag vill även kunna switcha mellan mina datorhögtalare och hörlurar på ett smidigt sätt. Nu måste jag dra ut en sladd och stoppa in en annan så fort jag ska byta. Ok, inte så besvärligt men med en mixer trycker man på en knappt så har man ljudet i högtalarna. När jag spelar in måste jag dra ut sladden och höra i högtalarna för att höra hur det låter där och sen stoppa in den andra sladden och köra en ny tagning. Jesjes.

Så - jag vill kunna switcha ljud på ett smidigt sätt och helst höra mig själv i hörlurarna medan jag spelar in. Mixer eller ej? (behöver egentligen inte de inbyggda mickförstärkarna).

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.