I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

***Monitorer recensioner***

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-04-08 23:39

***Monitorer recensioner***

Var och lyssnade på lite monitorer idag, och eftersom jag är seg på en fredag så tänkte jag skriva av mig lite.

De monitorerna jag lyssnade på var:

Tapco s8

www.tapcogear.com

KRK Rokit Powered 8

www.krksys.com

Behringer Truth B2031A

www.behringer.com


De jag tyckte var sämst var KRK, mellan registret var helt kefft och jag blev trött på den efter 10 sekunder... även om basen va najs...

kampen stod mellan tapco och beringher...

tapco känndes mer som en monitor som man har om man vill pumpa sin musik, sitta och banga skalle samtidigt som man inte tröttnar på ljudet. mer "live" känsla eller va man ska säga.

Behringer var mer raka, men de kändes tråkiga och jag kan tänka mig att man blir trött i öronen efter dem efter ett tag men de kändes mer detaljrika.

så om du ska shaka ass och få nack ont när du meckar beats ska du ta tapco. mer tryck. mer bas

gillar du mer o pilla med ljud o fin pilla pilla, men inte pumpa skiten så ska du ta behringer.

skriv gärna om era monitorer o så.

peace.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.