Hemmastudio vs. Studiolokal
Finns ju lite för o nackdelar med båda. Jag här länge gått o funderat på vad som är bäst egentligen. Vad tycker ni? Har egentligen ingen egen erfarenhet av att ha studio i lokal heller så det hade vart kul att höra lite mer från någon som har det!! Hit me!
Studiolokal är bäst. Dum fråga, ser inga fördelar med att hellre ha hemmastudio
Det enda positiva med hemmastudio är väl att det går snabbt att ta sig till studion och att man slipper betala enskild hyra för skiten.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Att ha ett enskilt rum hemma där man kan ha en studio måste ju ändå vara bäst. Ända nackdelen är nog att om man vill spela in på natten så kanske grannarna störs av det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hemmastudio - Nackdel/ar: -Grannarna klagar när man skruvar upp volymen för att mixa.., man får aldrig jobbet gjort Hemmastudio - Fördel/ar: man har det ändå hemma det är soft .. Studiolokal - Nackdel/ar: Det beror på avståndet man kan inte vara där så länge skola o sånt.. Studiolokal - Fördel/ar: Höj så mycket du vill,du får alltid jobbet gjort m.m ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tyngsta fördelen med att ha det hemma tycker jag är att man kan sätta sig och göra musik när man har rätt feeling eller när man får en idé. För mig betyder ofta första känslan väldigt mycket när jag får en låtidé. Jag får liksom en helhetsbild i huvudet som jag snabbt måste skissa ner. Är lite rädd att den går förlorad om man har en studio man måste åka till innan man kan börja jobba. Hade varit kul att höra lite tankar från nån lite mer rutinerad snubbe här på whoa!! Vet att det finns lite folk här som har haft/har studiolokaler. Ingen nämnd ingen glömd;)
jag måste fan ha en lokal snart. när klockan blir mkt måste man va tyst.. det blir bara jobbigt. i en lokal kan man leva jävel :). sen skulle d va gött åxå för att då slipper man ha alla grejer där man bor å man kan flytta när man vill utan att behöva tänka på studion.
DJDoggy P20 Haha, flyttar du runt så mycke?
nejfan. men boende e alltid lite krux, iaf för mej. dom ska riva mitt hus om ett år och man vet aldrig var man hamnar. därför hade det varit smidigt med en lokal till studion!
bor du i ghettot eller? :P
/// Våning Fyra
mjo det kan man ju kalla det haha. för precis så kom krimmarna å haffa några pundare som stog å deala knark. haha fan va fett!! nej men skämt åsido.. dom river en massa till förmån för att bygga massa nytt till alla rika fittor.
Då tycker jag nog att jag ligger bäst till här då , för själv har man en studio lokal som ligger på 2 min gångavstånd hemifrån och som är tillgänglig dygnet runt för 0 kr/ mån ..villket oxå blir 0kr/år och 0 kr/millenium ;) men det e sant som någon sa, om man får en idé vill man snabbt få ut den så man inte glömmer o det har hänt en jävla massa gånger, även om det ligger nära o såå. Det bästa skulle nog ändå va o ha som alla rika jävlar o ha en fetestudio en trappa ner eller liknande. PeaZe
FaZ representing R.B.Y FamilY
Jag har en lokal studio 40 sekunder härifrån om jag går :D det är rätt chill om man vill vara ensam... har tv o playstation 2 och nintendo 64 där nere så ja spenderar min tid där rätt mkt...brukar plugga och beställa pizza dit också..:D ville bara säga de hehe =)
Ensamma vargen
Skulle aldrig våga ställa mina grejor i en studiolokal (även om lokalen är försäkrad). Så det hade blivit jobbigt att släpa grejor fram och tillbaka. Ett krux med studiolokal som många glömmer är försäkring. Kolla upp det. Hemmastudio är bättre för min del, i alla fall om man sysslar med instrumental musik.
Viruz_ Yes, instrumentala grejer är ju oftast lättare hemma.. Sen känns det som det är lättare att ta in folk att jobba med om man har studiolokal.. FaZ_ P19 Låter riktigt nice. Vart ska man bo för att få sådana förmåner?
Jo, det måste vara enormt inspirerande att jobba bara i en laptop utan hårdvara. Skit kul!
hehehehe.... jag har en lokal där jag har studio,replokal,vardagsrum,kontor och sov rum!! jävligt nice! inga grannar efter kontorstid! kan sitta o larma på i studion hur höggt jag vill när jag vill. men man får juh inte bo i loklaler,men övernatta får man heheheh jävligt nice! sen e det billigare än en lägenhets hyra! 3500 för 120 kvm inkl el e inte mycket! tacka vet jag lokaler!!!!
jag e så RAK att du blir SNE!
Joppe : Ronneby, sen har man haft turen och inte behöva betala något för utrustningen heller då kommun och landsting sått för allt. Ingen dålig utrustning heller om jag får säga det själv. Asså det finns så jävla många olika bidrag man kan söka som inte alla vet om. Kolla upp sånna grejer ifall ni e intresserade. Har inte så mycket koll själv då det inte var jag själv som sökte...men det finns iaf. PeaZe
FaZ representing R.B.Y FamilY
alfons_olavi P22 Jaså, till vilken musikstil är bara en laptop med reason inspirationsgivande?
The_Real_Tico P30 Låter nästan för bra för att vara sant;) Vad är det för typ av lokal? lagare kanske:/ Tveksam på om man kan hitta något sådant här i Gbg.. FaZ_ P19 Finns det ingen hake eller nått..Känns också lite för bra för att vara sant att bara få bidrag sådär.. Tack för tipset annars!Ska kolla upp det! Viruz_ Det är väll inte laptopen i sig som ger inspiration utan att man kan välja en miljö som man tycker är inspirerande.. Sen att du går igång på massa hårdvara o rattar o så är ju en annan femma;) hehe..nämen smaken är ju olika..har ingen laptop själv..men kan förstå att man tycker det är smidigt..
lagare kanske:/ = lager kanske
alfons, kan man verkligen kalla en enda liten laptop för en studio? Visst är det lätt att bära med sig den överallt om man nu skulle vilja göra beats i london, men man kan inte precis packa ner mixer, mikrofon, stativ osv o gå o ställa sig i en park o börja spela in :)
/// Våning Fyra
Jag har studiolokal men det tar mig 1,5 timmar att ta mig dit så jag tycker det är skönt att ha en extra liten studio i lägenheten. Jag kan fullständigt förstå varför man föredrar att jobba hemma men det kan ju vara riktigt tungt ur andra synvinklar. Det ultimata för mig är iallafall som jag kör nu tycker jag.
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX
Macabre_ P16 Vadå grannar klagar? Ja bor i villa ja kan vräka på hur högt som helst utan att nån klagar.. hemmastudio är bäst. Slipper man jäkta iväg om man kom på nån ide. Man kan äta när man vill oxå. man har lixom allt i närheten. Sen beror de ju på oxå hur man bor, där finns det nackdelar. men men. Borta bra men hemma BÄST!
And I'm your mothers boyfriend, so I think you know my name
kasmus P15 han kanske bara gör beats då han glider me laptop'en?
And I'm your mothers boyfriend, so I think you know my name