I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sampler Boss SP303

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-03-20 04:36

Sampler Boss SP303

Goddag. Jag tittade lite på musikbörsen för jag e sugen på att skaffa en sampler. Den som jag hittade var i väldigt vettig prissklass. Problemet är att jag inte kan så förbannat mycket om samplers. Jag vet liksom inte vad jag får och inte får ut av att köpa den här. jag skulle gärna vilja ha en oberoende sampler, så att jag kan sampla allt in i samplern och sedan göra allting i den utan att vara beroende av en dator.

Så jag undrar? hur är denna maskin egentligen? För och nackdelar?

Jag kopierade informationen jag hittade på musikbörsen ifall ni vill läsa igenom. Tack på förhand!



Kompakt phrase-sampler med 44.1 kHz samplingsfrekvens och 8-toners polyfoni.

Samplingsminnet kan expanderas till 64 Mb genom SmartMedia-kort.

DJ-vänlig panel med stora kontroller, lysande samplingsknappar samt 3 realtidsrattar.

26olika groove-effekter inklusive nya Vinyl Simulation.
Intern resampling.

Realtids pattern-baserad sequencer med kvantiseringsfunktion för enklare sångskapande.

Importerar .WAV/AIFF filer som lagrats på SmartMedia-kort.

Nätadapter ingår.


Phrase-sampler med superkvalitet.

Trots att SP-303 utan problem är den mest prisvärda phrase-samplern på marknaden så är ljud och prestanda samma som på många, långt dyrare modeller. Upp till 8 monosamplingar kan triggas samtidigt, t.o.m. närm man använder "Standard" 44.1 kHz upplösning. Två lägen med läggre samplingsfrekvens finns tillgängliga för utökad samplingstid eller för "Lo-fi" effekter.


Ny pattern-sequencer.

Med den inbyggda pattern-sequencern är deet enkelt att göra sånger från loopar och enstaka fraser. Välj bara längd (upp till 99 takter) och spela tillsammans med den inbyggda metronomen. En kvantiseringsfunktion korrigerar timingen, men gör det också möjligt att skapa trummönster genom att sampla individuella trummor och lägga ut dem på padsen. I motsats till det natulrigt egränsade minnet i phrase-samplern kan SP-303´s sequencer lagra upp till 7.500 noter.


26 feta effekter.

Inte bara en sampler - SP-303 är en riktigt god effektprocessor också. Internt finns 26 professionella effektalgoritmer, t.ex. flanger, delay, Voice Transformer, en elak distortion, filter, Slicer, Isolator, Lo-Fi och Vinyl Simulator, för att tweaka dina ljud till det extrema. Det bästa av allt är att dessa effekter kan läggas på flera samplingar samtidigt, eller läggas direkt på insignalen.


Resampling, med mera...

När du väl hittat den perfekta effekten kan du resampla ljudet till en ny pad. Detta gör att man kan utnyttja SP-303´s effektsektion optimalt. De olika effektparametrarna - som t.ex. filter cutoff, dealy-tid eller modulationsdjup - kan man enkelt realtidsjustera med vridkontrollerna på panelen.


SmartMedia-kompatibel

SP-303 är den enda Phrase-sapmplern på marknaden i detta prissegment som kan använda de prisvärda SmartMedia-korten för att expandera samplingsminnet/backa upp data. Upp till 200 minuter (med ett 64 Mb kort i Lo-Fi-läge och mono) kan lagras. Om din PC har en adapter för SmartMedia-kort - alt. ett pCI-adapterkort - kan -WAV/AIFF-filer föras över till SP-303.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.