I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ReWire panorering?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-03-12 20:34

ReWire panorering?

Jag blir GALEN!
Sitter här med feber å grejer å pillar i en SX2 + Reason2.5 setup...
Jag kör utan reasons interna mixer utan skickar alla instrument direkt till ReWire interfacet på egna kanaler (hoppar över ettan å tvåan "Mix L + Mix R" kanalerna), för att tex kunna processera individuella trummor på redrummen i diverse sköna VST plugins osv.

Det som stör mej är att jag inte kan panorera mina ReWire kanaler i Cubase.
Panoreringsratten funkar som en volymratt, där max R = ingen volym, och max L = full volym. Ljudet kvarstår i centrerad position.
Oavsett om jag har valt Stereo Out, Left eller Right som output på ReWirekanalen. Samma sak no matter what. Och samma sak händer om jag panorerar i Reason.

Är det jag som i min feberyra är helt ute å cyklar å har missat nåt simpelt, eller har jag gått på grund i ReWires möjligheter?
Ska de va så svårt å panorera? Tycker att ljudet, efter det kommit in på en kanal i Cubase, borde gå att parorera hur som helst som en vanlig audio signal, oavsett vilken typ av input den har.. hmm..

Äääsh.. hit me back.

//Spliffan