I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mpc2000xl frågor.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-02-17 16:31

Mpc2000xl frågor.

Har lusläst manualen och har provat det mesta som står i den, men jag har fortfarande inte fått klämm på dom viktiga delarna.

När jag har klippt en sampling i zone mode och trycker på edit då kan jag välja om jag vill göra ett nytt program för dom ljuden eller om jag vill låta bli, jag vill helst låta bli så jag undrar hur jag laddar in ljuden manuellt? Alltså att jag assignar dom till padsen jag själv väljer?

Och sen undrar jag lite över det här med att lägga bas slingor på Mpcn? När jag laddar in ett basljud och trycker på 16 Levels knappen så får jag ju ljudet i 16 toner.
När jag spelar på padsen så spelas ljudet i 1 sekund, så om jag trycker 2 ggr snabbt på samma pad så låter det ju kaos eftersom ljudet lägger sig över varandra.
Kan man på nått sätt göra så att jag kan spela basen som på en synth?

Alltså om jag håller ner en pad i 3 sekunder så spelas basen 3 sekunder och slutar direkt när jag släpper?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.