I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sökes freebeat och svar på en fråga...

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2005-02-06 23:35

sökes freebeat och svar på en fråga...

Hej tänkte om nån kunde hjälpa mig med ett freebeat.. tänkte mest på ett "lovebeat" eftersom jag hitils inte gjort nått så tänkte jag att det måste vara lättast att göra en "kärleks låt" :)

och fråga jag undra över.. gör man beaten efter texten eller texten efter beaten?

-:FU:-

2005-02-06 23:38
Texten efter beatet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-07 18:02
okej har testat att göra nån beat själv fast får inte till det.. därför jag fråga er :)
-:FU:-

2005-02-07 19:11
ibland så får man ju en ide som tex jag vill skriva en låt om kalaspuffar. då skriver man ju det och sen letar man efter ett passande beat (eller gör ett passande beat). ibland händer det att man får vissa vibes av beatet att man tänker, det här beatet skulle vara fett att rappa om humhum på! etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-07 22:16
cool..gör du en hel låt om kalaspuffar så är det grymt. på riktigt. har någon grej jag gör med en annan kille som ska vara 5 låtar om en lastbilschaffis som kör timmer från finska gränsen till munksund. Men någonstans däremellan går allt åt helvete.
existensialism och tärande norrländsk ångest!

gazt.tumblr.com
Groupie

2005-02-08 19:22
Orddöv: Haha, grym ide´...kan man få höra nåt? betalar gladeligen miljoner för en ep om chaffisens bravader.

2005-02-08 23:10
vi har inte spelat in än...men det handlar om en sjukt utråkad chaffis liv och levene..du vet lasta på varor, röra sig själv till p3star och någonstans efter truckis fiket i kalix kör han fel och hamnar på vägen till helvetet(det metafysiska).
ska vara mycket existensialism, utvandrarna hänvisningar och ännu mer hänvisningar till morfar och de andra i äldreomsorg i övre kågedalen.
kan lägga upp en post när vi spelat in. lär väl dröja några månader...men för fasen..idén är rolig.
gazt.tumblr.com