I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-01-11 18:12

Reason

hur får ja ljud i skiten?

Doffe är som en fluga i mitt öra. ett litet surr som man smätter iväg.

2005-01-11 18:13
läser manualen kanske?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-11 18:14
det kanske blir enklare om du talar om de för mig

2005-01-11 18:15
nej det blir det inte. läs manualen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-11 18:17
hittar ju inte

2005-01-11 18:22
köp programmet eller gå in på reason sidan å se om den finns där.

2005-01-11 18:22
Du behöver ställa in rätt ljudkort eller drivrutin eller vad det nu är i inställningarna, sen behöver du lägga in en mixer också. Använder inte Reason själv men jag har för mig att det var så man gjorde.

Erkänn nu att du laddade ner programmet och inte har någon manual. ;)

2005-01-11 18:24
ja tanka de ja :D

2005-01-11 18:36
då ska du inte ha nån support...

2005-01-11 18:37
Haha och nu ska du göra rå feta beats!

2005-01-11 18:39
DJDoggy P20

böra för att du e en tajtish som har råd att köpa grejerna..

2005-01-11 18:39
fick igång ljudet nu okzå så blir det å ta å lära mig.. vart hittar man samples då? :D

2005-01-11 19:56
suck...
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2005-01-11 20:10
jag säger som spyder.. SUCK!!

jag blir galen .. för helvete alltså!

2005-01-11 20:13
Vafan grabbar, Vem laddar inte hem sina mjukvaror? hjälp snubben vafan..
här! ta lite papper så du kan torka bort bajset från munnen din skitsnackare.

2005-01-11 20:17
men shit..

även om man nu laddar hem.. inte fan skriver man på ett forum hur man får ljud ur det! såklart testar man o testar man tills man lyckas!! E ju meningen man ska lära sig själv!

snart frågar väl nån hur man gör beats! var kicken ska ligga, var snaren ska ligga osv!

det ser fan mörkt ut...

Men men, Good luck makin them beats kids

2005-01-11 20:19
Klart man frågar sig fram om man inte har en manual, annars sitter man där som en jävla idiot i inte fattar ett skit, Så var det i början för mig med cubase, Jag frågade runt.. o så vips så kunde jag grunderna o då va det inte lika svårt längre... man måste hjälpa nybörjarna om hiphopen ska gå runt i framtiden.. så är det.

2005-01-11 20:21
Nej, absolut inte.
Kan man inte lära sig själv att få fram ljud ur programmet man använder kan man lika bra gå o fika o fundera på nåt annat man ska sysselsätta sig med.
(hur lång tid kan det ta att leta sig fram genom alla inställningar osv, högst en vecka om man är lite slow, samt lär man sig väldigt mycket in the process!)

2005-01-11 20:23
Jo det är sant, Men varför ska det då finnas ett forum? man tar tips o hjälp från andra av deras erfarenheter.

2005-01-11 20:24
självklart!!

men inte om hur man får fram ljud.. eftersom det är så basic så det finns inte..

2005-01-11 20:27
Killen kanske har problem med något i programet som gör att han inte får fram något ljud.. istället för att kefta imot så kan du väll bara förklara för honom vad som kan va fel...

2005-01-11 20:34
nej det tänker jag inte göra..

Vanligtvis e ja mkt hjälpsam och vänlig men när det handlar om nåt så basic som hur man får fram ljud så tycker jag det är en självklarhet att man pillar själv tills man hittar..

Speciellt som det är så eeeeenkelt i reason!!
Edit/Preferences - välj rätt ljudkort - Voila!
kommer det inget ljud när man spelar säg demo låten som öppnas när reason öppnas (om man har det valt vilket man har när man nyss installerat det) så är det ju något fel på ljudkortet.

Fan, nu svarade jag ju på det ändå. Aja.

2005-01-11 20:36
Så nu har du svarat ;] Ville bara få dig att ge killen ett råd eftersom jag själv inte kan något om reason.

2005-01-11 20:36
Aha så du planerade det all along, att jag skulle hjälpa han..

Hehe I see.

2005-01-11 20:53
spraYcanE P60

va va jag sa du??

2005-01-11 21:30
AEAP P22

ähh. varför inte utnyttja tråden när ja ändåså är igång. har du inget posetivt att skriva, skriv inte då.

CyniCaL

Tack

DJDoggy P20

Tajtish = en person me pengar på fickan.

2005-01-11 23:27
P_in_E P30

TACK!!

2005-01-12 21:59
Utan whoa hade det inte funnits så här många producenter och rappare som det är. Folk frågar om allt, jag har ofta försvarat de som frågar hela tiden. Men nu har jag själv börjat störa mig på det. Allt är så jävla bekvämt nuförtiden. Jag säger bara prova dig fram.

2005-01-13 00:21
Stain P17

jaja

2005-01-13 15:19
Håller med AEAP till 100%

Folk är alldeles för Lazy. Varje dag är det såna här dumma frågor.

Folk tror att man kan ladda ner ett program hitta gratis samplingar på internet och sen är man skitduktig på att göra beats. Precis som allt annat så tar det tid att lära sig, och har man inte tålamod och ork så kan man lika gärna satsa på att samla frimärken eller kapsyler.

2005-01-14 20:03
word.

2005-01-14 23:34
Crillss P19

ingen har bätt om din åsikt.. ja ville bara ha hjälp, om du inte kan.. låt bli å skriv då..

2005-01-15 23:07
ja har fixat ljudet.. som ja skrev lägre upp