I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-12-25 02:53

frågor

tjena, jag vet att sånna här trådar kommer upp dagligen, men jag tänkte ändå fråga lite om studioprylar...

jag har spelat in en del hemma med ett värdelöst ljudkort, bara vanlig line-in, en -vad jag förmodar- hyffsat kass preamp och en livemic i tusenkronorsklassen.

det som jag redan har som jag inte tänker köpa nytt är dator, högtalare och keyboard med midiutgång.

kollade i faqen o hittade "FAQ-YOU" sidan, har kollat igenom lite och undrar om det krävs en mic för 2000, eller om det räcker med dom här stormembrans för ca 800kr som finns på bla jam.se? rekomendera gärna någon, obs det ska inte spelas in rap utan sång, läste att det kunde ha betydelse.

ifall någon har erfarenhet av att spela in blåsinstrument, gitarrer, percussion o sånt med mic skulle det vara kul om ni skrev hur ljudet blir:)

och sen har jag siktat in mig på ljudkortet "ESI Juli@" eftersom jag läst bra om det, och frågan är då; vad för preamp ska jag köpa som ligger rätt i pris för dom här 800kronorsmicarna och som ger bra ljud tillsammans med ljudkortet?


sista frågan, hur pass viktigt är micbåset?


tack på förhand!

 http://www.myspace.com/charlychanter