I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Technics 1200:an svajjar när jag pitchar

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2004-12-15 11:16

Technics 1200:an svajjar när jag pitchar

Är det ett fenomen som kommer med åldern eller beror det på något fel jag gör? När jag flyttar pitchen svajjar den lite men spelar i, vad jag antar är rätt pitch, när jag slutat flytta reglaget. Dock låter det för jävligt när jag pitchar fullt ut (ut till +/- 8). Svajjar och har sig. Kan man fixa det? Tack.

Rakt upp och ner.

2004-12-15 16:14
jag hade samma problem när mina butterugs var nya... det var sånt jävla glid i dom att skivan inte följde med.. men det löste sig med tiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-17 13:38
så det har med slipmaten att göra?
Rakt upp och ner.

2004-12-20 11:06
Hmm. Har kollat lite på skivtalriken även utan nåt på. Jag tror problemet är på annat håll än slipmaten tyvärr.
Rakt upp och ner.

2004-12-20 14:37
låter som att det skulle vara något motorfel, fast det kan det väl inte vara eftersom de drivs med magneter? något skit i maskineriet kanske? öppna upp och kolla, jag lyckades restaurera hela min 1200 utan några större problem (bytte tonarm och den bakelitplattan inuti)
CSL Studio | www.cslstudio.se<br> S-MaN Productions | www.s-man.nu<br> SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2004-12-21 20:28
tackar för infon. vad är en bakeliteplatta? känns som att jag skulle behöva instruktionsboken också. ska kolla om pitchen stämmer. finns det nåt sätt att byta kolbanan?
Rakt upp och ner.

2004-12-23 14:28
det är ju inte för mycket. men jag kanske provar det andra först. är det svårt att öppna den?

är det inte bara att flytta den så ändras hastigheten? eller vad bör man tänka på när man pirchar? jag kollade i alla fall om pitchen stämde, vilka av prickarna ska stå stilla när?

tack för vägledning. det uppskattas!
Rakt upp och ner.

2004-12-23 16:04
vet inte om nån redan har skrivit detta. men under tallriken sitter en en platta man kan skruva bort. där under sitter en liten trim-port för att ställa in pitchen. jag satte igång två likadana skivor på mina 1200or å jämförde oså trimma jag till den som va konstig. nu funkar det som fan!

God Jul!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-23 17:08
Fan, tack så mycket! Prickarna är ju riktigt smarta.
Rakt upp och ner.