I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-16 22:57

fruity fråga

jag vill kunna placera ut olika samplingar inne i pianorollen, det är nåt med event va? kommer inte ihåg hur man gör, kan någon snäll själ säga hur?

"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"
-farmor

2004-11-16 23:13
Layer?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2004-11-16 23:16
utveckla hur man gör är inte så haj på såna grejer..
"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"<br> -farmor

2004-11-17 13:45
Det där med layer är knepigt. Brukar inte använda det så ofta, har använt det med framgång för att lägga trummor tidigare, men senast jag försökte med lite längre samplingar så hamnade alla på samma tangent av någon anledning.

2004-11-17 14:16
men altså om jag har en akai-cd med olika piano-ljud med alla tonerna och vill placera ut dom i varje respektive rätt tangent hur gör man då?

2004-11-17 17:13
altså någon måste ju veta detta har ju fan gjort det tidigare

2004-11-17 19:34
LittleP: flytta över ljuden till datorn (antagligen så har redan gjort det, förhoppningsvis), sedan gör du väl en trumma eller vad du gör.. gör en ny kanal, höger klicka och hämta in ljudet, sen lägger du den där den ska ligga, sen finns det en liten grej till uppe till höger så kommer du in till noterna, där du kan lägga den i rätt "not" liksom, tror jag..

jätte länge sen jag använde fl.. men det är ju på den vägen, eller hur?

2004-11-17 21:57
vet inte riktigt vad du menar.. jag vill kunna ha olika samplingar på klaviaturet och undrar hur man gör?

2004-11-18 09:09
Grundtanken är väl att du ska öppna upp alla dina samplingar i varsin samplerkanal, lägga in en layerkanal, markera alla samplers du vill ha med och trycka på set children i layerns channel settings, men om du har en massa pianosamplingar så tror jag inte du får dem på rätt tangent bara sådär, måste finnas något smidigare sätt, men jag vet tyvärr inte =/

2004-11-18 20:22
det du pratar om vet jag om men som du säger det måste finnas ett smidigare sätt. Jag vill veta. Nu.

2004-11-18 22:03
lr så lägger du alla samplingar i samma wav-fil o hoppas på att slicern gör sitt job ;P

iaf..
du gör som nån anna förklarade det. (i layern alltså)
o så kör du split children för att dela upp dem på varje tanget.,
dom lägger sig som så att: den sampling som ligger "längst upp" i pattern.. lägger sig på c5 i piano roll.. resten följer ordningen o dem går uppåt...

peace

2004-11-18 22:09
Jahaa, det var split children jag glömde att trycka på, det förklarar saken hehe

2004-11-18 23:25
Armageddy P19
hehe

tänkte nästan de.
.den ligger dåligt.. o man tänker inte på den direkt

peace