I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har några frågor som behöver svar

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2004-11-15 21:23

Har några frågor som behöver svar

Som tillfället är nu så spelar jag in med

* kondensator mic (ADK GC1e)
* Mixer (Behringer Mx802:a)
*ljudkort som tillhör en bärbar dator.

Ljudet är faktiskt helt okej måste jag säga men med åren har jag börjat sakna den där "extra toutchen" som jag inte får utav min utrustning...

Så jag tänkte såhär.
Tänkte köpa ett nytt ljudkort, ett externt då (eftersom det är en bärbar dator). Jag har absolut ingen koll på ljudkort så jag skulle vilja att ni kom med lite förslag på bra externa ljudkort i LÅG prissklass hehe. Min ekonomi är grymt begränsad, skulle vara underbart om det kunde hamna på ca 1.500 någon stans där, om det e möjligt vill säga.

Sedan så hade jag tänkt, min kompis har nämligen köpt BEHRINGER TUBEULTRAGAIN MIC200 och den funkar utmärkt för honom, information jag har hittat om den står bara på Engelska och jag är inget vidare så vore shysst om någon kunde berätta lite kort om den om den är värd att köpa eller icke?

Slutligen. Jag har hört att ljudet kan försämras om man kopplar fler apparatter lixom, nu kopplar jag tex bara ljudkort - mixer - mic. Men om jag ska köpa MIC200:an hur ska jag koppla då? och är det bättre att jag tar bort min mixer och istället bara kör med MIC200?

Många frågor jag vet. Hoppas på härliga svar nu, god afton gott folk!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.