I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

snodda samplingar osv.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2004-10-12 14:57

snodda samplingar osv.

ja visst jag är rätt n00b inom hiphop..men hur äre egentligen, kan man bara sno vad man vill å mixa ihop typ? eller riskerar man att bli stämd då eller något?

tar ett bloss & löser min rubikskub med sluten skruv.

2004-10-12 15:30
e de inte james brown som har folk anställda enbart för å leta samplingar från honom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-12 15:38
finns flera trådar om detta, sök
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-12 20:50
Använd helst inte ord som "n00b" i samma sväng som
du nämner hip-hop...

2004-10-12 21:28
Jag måste hålla med E-wan här. :P

F.ö. får du inte sampla någonting alls egentligen, enligt upphovsrättslagen. Iaf inte utan ägarens tillstånd.
Men många brukar skita i det när dom samplar eftersom man sällan åker dit på det om man inte får en jättehit internationellt.

T.ex. så kom ju Lillemans produktionsbolag nästan undan med att ta hela Royce Da 5'9" - Boom-beatet rakt av. Otur för dom så kom Royce på Sverige-besök, och om jag inte har helt fel så var det Streetzone som stod för underrättningen av stölden när dom intervjuade Royce. :D
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2004-10-12 22:01
choppa så ingen känner igen!!!
ALLA KLIPPER SAMPLINGAR!!!!

du får inte ens sitta hemma för skojs skull o sampla nån då har du redan brytait mot förtielva lagar inom copyright bissnizz!!

dr.dre blev stämd av THX sound for like 20 million $.
but what the fuck!

fråga loppaddict! han knullar ALLA!
tydligen som producent kommer du undan om inte skivbolaget har kollat va beatmakern har klippt från. o dom får ta skiten!!!
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>

2004-10-12 22:05
men det är ju fan ingen som bryr sig om man gör en beat i sitt rum hemma.. inte ens om man säljer några skivor typ

2004-10-12 22:08
varför får inte n00b användas i hiphop sammanhang?

2004-10-12 22:17
sCi P0

n00b hör till cs. Och där kan de stanna

2004-10-12 22:25
hahaha..jag kan inte spela cs.

2004-10-12 23:49
n00b = newb = newbe = nybörjare
=P gamern tittar fram hos oss alla då och då
Var sak har sin vals

2004-10-13 08:36
sCi ... för det är hysteriskt töntigt och som sagt bör stanna i CS.

2004-10-13 09:18
Snälla, låt folk säga vafan dom vill. Vill man säga noob så gör man det, cs-spelare eller häftig hiphopare.

2004-10-13 10:09
hahaha..exakt

2004-10-13 14:52
hatar uttrycket "noob" bar inte finnas i något sammanhang, förutom när man vill vara dryg och retas