I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp angående dator behövs!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2004-09-30 16:34

Hjälp angående dator behövs!

de e så att ja ska köpa en dator till att bara arbeta med min musik på. ja sk asså inte spela eller ha den kopplad till internet.
Så ja behöver lite tips om hur pass bra dator jag behöver?
jag jobbar i cubase.

någon som vet?

2004-09-30 18:42
Mac g5

Köpte en häromdagen, hur skön som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-01 19:51
Verbal_Pitbull P23

ja ja tänkte köra me windows xp....o ja kommer nog ha en del plugins/effekter och VST-instrument eftersom ja proddar beats o spelar in o mixar i samma filer.

2004-10-06 14:11
thnx man =)

2004-10-07 01:28
vilken mac som helst är alldeles perfekt.
Nej, vilken mac som helst är inte alldeles perfekt. Även när man väljer mac så måste man se till att man köper en någorlunda ny dator som presterar tillräckligt bra för ändamålet.

------------------------

Annars har nog Verbal_Pitbull sagt det mesta du behöver veta. Tidigare har dock någon nämnt att det ska vara bättre att ha 2st hårddiskar (En enbart för ljudfiler och dyl.) för att det ska gå snabbare, men det kanske är lite overkill ifall du skulle sitta på en tight budget.

Och det är ju f.ö. inte så värt att ha världens bästa dator ifall du inte har råd med ett nice ljudkort.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...