I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att få liv i musiken

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2004-08-30 19:30

Att få liv i musiken

hej....


Jag har precis fåttihop min näst in till perfekta dröm amatör musik dator *studio*... bla bla... me massa roliga grejer...

har fått ihop cubase sx(den senaste) reason adapted och FL Studio 4.... och så har jag ett nytt grejt ljudkort =) plus mixer bla bla

men till saken... satt och lyssna på en remixlåt från linkin park.. och de slog mig att i den låten va de liv...

så såhär när man sitter och knåpar på en låt i FL så tycker man att de låter rätt bra men ljudet är fortfarande ganska "flat" liskom ingen mixning tror jag.. man kanske har höjt och sänkt basen på vissa ställen och ibland har man lagt på en flanger å lite eko för att få lite liv....

men de finns ju så mycket mer tänkte jag på, ex att vissa ljud låter långt bak och vissa väldigt långt fram å andra lite här och där typ höger hörlur utan att man blir sne i huvet.... a ja ni get the point... frågan är... hur får man sånt grymt ljud?
va ska man ha för specille mixningar för att de ska bli liv? va heter de olika filtren som man kan använda å så?


pz

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...