I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivspelaren rundar som fan. HJÄLP!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2004-08-14 18:22

Skivspelaren rundar som fan. HJÄLP!

Min ena Technics 1210 MK2-E rundar utav bara helvete.. Jag skruvade upp skiten ända in dit jordningskabeln är fastlödd. Jag hittade INGET fel alls. Allt sitter som det ska. Nu såhär efteråt förstår jag att det är nog rätt svårt att råka dra ur jordningskabeln, en hel jävla massa säkringar är det så att den inte ska lossna. Iaf, spelaren rundar fortfarande som fan. Det är väl helt otroligt att jordningskabeln har gått av inuti plasthöljet..

När jag trycker en skruvmejsel emot stålet där lampan sitter och mixern så hör man bara att det rundar när det är högt som fan. Men då måste skruvmejseln sitta exakt rätt.

Frågan är: Ligger problemet i jordningskabeln eller är det tonarmen som det kan vara knas på? Tvivlar på det sista eftersom jag bara har testat utan pickuper i nu, dom är på jobbet. Vad fan ska jag göra? Löda fast en ståltråd nånstans?

Tack på förhand, bless.