I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tidningen för producenter/Dj´s

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2004-06-28 23:59

Tidningen för producenter/Dj´s

Scratch Magazine:
www.scratchmagazine.com

kolla vart du kan köpa den:
www.interpress.se

sås

2004-06-29 04:12
Handlar tidningen bara om producenter och dj's, eller finns det något "nyttigt" i den också?

Att få reda på att Dre samplar sina trummor och kan hantera ett trumset hjälper inte mig att bli en bättre producent. :D
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2004-06-29 11:00
xpertize P18

=)=)
Skulle vilja ha ett svar på det med..
They wont belive me/ MAAAAAN / Im high (Smokie in Friday)

2004-06-29 11:15
Mja, bror väll på vad man tycker är nyttigt själv gillar jag mest intervjuerna/repotagen. Sen finns det väll någon hård/mjukvaru del med samples, skivspelare, program, mixers, keyboards etc är dock inga recensioner, och för dom som behöver en scratch school finns det en sådan också :)
sås

2004-06-29 11:19
Sounds good,, thx

2004-06-30 18:45
då är det ännu bättre med gamla hederliga musikermagasinet om man inte behöver lära sig hur man gör hotkeys i cubase eller gör trancemusik.
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2004-06-30 19:48
Några bra tidningar som man kan hitta i pressbyron är:

FUTURE MUSIC (för dem som gillar både hårdvara och mjukvara)
COMPUTER MUSIC (mest mjukvara)
KEYBORAD MAGAZINE (mycket synthar och keyborads)

Själv köper jag FUTURE MUSIC i stället för fibban. Går precis lika bra för mig.

2004-07-01 11:24
Viruz_ P-1 =)=)

2004-07-02 09:23
orkar inte läsa igenom tråden men scratch var okej. gillade mest nottz intervjun tror jag...delen när jag sa att han använde sin asr där alla tangeter är paj fast han har en ny. och att han äter och dricker på den för att vara ghetto, typ. gangsta!
www.discotheque.se