I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-13 22:19

DSP Kort!

Nån som har erfarenhet av nått av dom DSP kort som finns ute?

Tänker främst på TC Powercore, UAD-1 och creamware. Det är dom jag känner till iallafall.

Jag vill höra allt ni har att berätta!

Har hört mycket gott från försäljare men inget från några användare..än så länge..så feed me! ;)

peez

2004-05-13 22:55
Powercore eller UAD-1 ska ja köpa så mycket vet jag.. på ett annat forum som ja sitter på säger dom mesta att UAD-1 är helt sjuk bra!..

det är iförsig powercore också..

jag får mitt e-mu kort nästa vecka.. det är dsp på det ska blir fett nice och se hur det låter sen
™™™™™

2004-05-14 12:18
ok..vilket forum?

Jepps, det verkar som dom två är dom bästa alternativen. Såg att det fanns ett budgetalternativ på UAD-1..Vet du om det var exakt samma kort som på den dyrare?

2004-07-11 08:30
det var från mig det där inlägget. > > ^

2004-07-11 11:12
jag skulle vilja påstå att creamware korten är bra också. Till deras nackdel är att ljudet är väldigt rent, men det kan ju även vara till deras fördel. Beror på vad du gillar.
Däremot så bör du nog ha ett kort som har mer än 6 dsp platser som de flesta av deras kort har. Framförallt pulsar korten. Men numera får du 2 pulsar 2 kort för kanske 10.000 tillsammans...dessa tillsammans med ad/da interface så har du 16 ingångar direkt plus 12 dsp platser för effekter, och det kommer du rätt långt med. Det är ju enkelt uppbyggt eftersom det är modulärt i sin kopplingsöversikt.
Om du har många dsp effekter på en låt kan det ta lite tid att ladda låten. Men i övrigt så är det bra.
reffza..vet inte om jag skulle rekomedera powercore för syntharna. hellre för effekter. Creamware har ju släppt en riktgit bra minimoog klon, en bra pro one(har jämfört den virtuella mot min och den virtuella låter bra) och en arp som också är riktigt travlig.

men joppe...försök prova...det är lättast
gazt.tumblr.com

2004-07-11 11:46
Creamware kanske har bättrat på sig efter konkursen, men jag skulle säga att förut var deras support på grejjerna det sämsta jag någonsin träffat på.

hade(har) ett Luna II kort
när jag gick över från win98 till Xp strulade det som sjutton och jag försökte få hjälp från creamware.

fick bara ett argt autoreply på tyska att deras support avdelning hade semester och det var ingen ide att försöka ringa heller, skickade ett mejl igen två veckor senare och fick samma reply, även 3 månader efter var autoreply påkopplad.

sen tycker jag att creamwares kort (även pulsar 1/2) är lite svårarbetade, mycket kopplande i V-mixern.

----------------------------
http://www.ingaklena.se