Nu Messiah - Rusrapport (Vila i frid)
En över två år gammal text av Erik jag hittade på min dator, tänkte att den förtjänar mer än att ligga bortglömd i ett dokument i mina mottagna filer. En röst försvinner inte för att den tystnar.
Titel: "Min första rusrapport Metadon, några shots, lite brunt i holk" Vikt: Hundratie, Ålder: Tjugusex Tidigare erfarenheter: Subutex, Citodon, tiparol, krypton, oxycodone, pipradol, speed, dolcontin och rohypnol Nog om mig, nu är ruset i fokuset Här är mitt bidrag till forumet Förtifem milligram i min medecinmugg smakar as så jag sköljer det med en vinklunk tar ett tag, det ingen heroinskjuts men en timme senare slår det, känner mig svintung ögonen rullar bak, nodden är nära Snart är jag bland molnen och svävar Att beskriva hur det känns är svårt men jag ska göra mitt bästa med en metafor
Föreställ dig att du gått bort dig i vildmarken och hur du än försöker blir du bara vilsnare När du tappat tron på dina livschanser är metadonet känslan av att hitta hem Varför ska man gå runt och bara må sådär När en liten klunk får en att må såhär? Varför ska man gå runt och bara må sådär När en liten klunk får en att må såhär?
Spända stämband, mitt ansikte kliar har suddig syn och känner andningen svika Det låter sjukt men det mjuka varma måste vara värt risken att jag slutar andas för när det gått några timmar och jag kommit ner känner jag suget efter nånting mer meckar en nollfemma hasch i strut till en shot sexa absolut... Botten upp grabbar så fort jag tänder min spliff smäller det till som en flodvåg väller det in, är helt väck i min blick mina pupiller försvinner kan inte fokusera drömmer mig bort till beatet icetail producerat Till en värld utan ångest, en värld utan kval en värld utan smärta, en värld utan hat en värld utan noja, en värld utan sömnbrist motherfuck en dödsrisk
Jag tar ett sista bloss på holken sen fimpar och drar den andra vodkashotten Har inte någon aning om hur länge som gått fyra, sex, åtta, tie timmar eller nåt sånt mobilen ringer och jag reser mig upp men faller raklång bakåt för benen ger upp det bara snurrar, sträcker mig efter min telefon ser att det e morsan som ringer, jag lägger på och ligger kvar en stund till fan, börjar bli hungrig, e dags o dra jag måste handla mat, Himlen är grådyster känner mig smånykter sätter mig på cykeln och rullar mot ica, nojjar lite grann vill inte möta nå grisar men borde varit fokuserad på mötande bilar
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|