I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare

2013-02-13 17:45

Pappa

Är det verkligen hemma/där jag sliter och jag kämpar/En stressig miljö som är till för att jag ska dämpas/ De borde skämmas/ jag är alldeles för hemmastadd/ papa was a rolling stone/ har aldrig vetat vart hemma vart/ Jag vill ha vitt på svart/ upprepning snälla tack/ papa was a rolling stone/ inte långt innan min pappa stack/ Lyssna på min blues/ lika törn on som en ros/ papa was a rolling stone/ såklart han drog sin kos/ Går i de spåren/ rullar vidare å drar upp såren/ som ett skrapat knä när man va liten dom där åren/ Jag kommer ihåg den/ pappas fina gamla hatt/ papa was a rolling stone/ försvann när dag blev natt/ Kom tillbaka dragen och belåten/ mamma blev slagen/ tog alltid emot förlåten/ kämpade mot gråten, tillåten, att slåss/ Så jag kämpa på och fortsatte slåss för oss/ Min mamma, min bror, min syrra och mig själv/ pappa som jag slogs mot, illusion av djävulen/ New world order/ kan inte ens portkoden/ Mamma blev så rädd så hon bytte ut låsen/ Pappa kände piken/ befläckad growling soul/ fortfarande besviken/ papa was a rolling stone/

kritik tack

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-02-14 05:16:58)

Producent

2013-02-13 19:00
Fett jobbigt att läsa den, dela upp raderna så de blir bätre att läsa:P

Svårt att fatta "rimschemat" också.....
https://soundcloud.com/donkydrunkbeats///https://www.youtube.com/user/DonkyDrunk
Rappare

2013-02-13 20:01
Är det verkligen hemma?där jag sliter och jag kämpar?

En stressig miljö som är till för att jag ska dämpas?

jag är alldeles för hemmastadd,

papa was a rolling stone, har aldrig vetat vart hemma vart.

Jag vill ha vitt på svart, upprepning snälla tack,

papa was a rolling stone, inte långt innan min pappa stack.

Lyssna på min blues,

lika törn on som en ros,

papa was a rolling stone, såklart han drog sin kos

Går i de spåren, rullar vidare, drar upp såren,

som ett skrapat knä när man va liten första åren.

Jag kommer ihåg den,

pappas fina gamla hatt,

papa was a rolling stone, försvann när dag blev natt.

Kom tillbaka dragen och belåtet,

mamma blev slagen, tog alltid emot förlåten,

kämpade mot gråten, tillåten, att slåss.

Så jag kämpade på och sluta aldrig slåss nån för oss.

Min mamma, min bror, min syrra och mig själv,

pappa som jag slogs mot, illusion av djävulen.

New world order, kan inte ens portkoden.

Mamma blev så rädd hon bytte ut låsen.

Pappa kände piken, befläckad growling soul, fortfarande besviken, papa was a
rolling stone.

bättre? :)

2013-02-13 20:07
Tyckte den va lätt att läsa... Alla texter behöver inte ha något rim-schema, det här är väl en form av dikt och ingen rap-text. Den gjorde sig mkt bättre i sitt ursprungliga format.

Gillar faktiskt ditt uttryck, fint att ta in anglicismer på ett upprepande sätt, samtidigt personlig, symbolisk och väldigt enkel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.