Qruu (FIN) - Brorsa från en annan morsa
Brorsa från en annan morsa, varg från en annan stam Alltid Gandhis sanning - Aldrig tand för tand Kallar dig för broder fast vi inte är släkt Och kallar dig för syster för att visa respekt Så det är, ja stämningen är familjär Framgång är inte samma sak som karriär Nu bryter vi brödet, nu bryter vi isen Bygger upp stödet och glider för livet Vad händer bror, tar ansvar i komedin Gör allvar av parodin, samtal till terapi Ärlighet, korten ligger på bordet Hjärtat slår så vi har rytmen i blodet Varför sticka under stol med att man älskar sin nästa greppar min penna och ger mig till känna Här finns mera att hämta, jag vägrar att skämta Nånting ska hända, jag hoppas och längtar Knockar på känsla, klockorna klämtar Hip-hop får mig att tänka tillbaks till den dag då jag...
Såg på mig och mamma, tänkte med det samma Hmm… En ganska liten familj Nu ser jag hundra brorsor från olika morsor Och tänker… vadå en liten familj?
Ingen liten familj, när jag glider omkring Ser jag bröder och systrar vida omkring Det betyder nånting, vissa finns där intill Andra är långt ifrån, soft ändå Man kan ses på turnéer, dela på resor Tala igenom problem och medgång Edgång varje gång jag rockar scenen Homies jag är med er, hoppas att ni vet det Lever kreativitet och glädje Ser allt mer, nya möjligheter Ljumma vindar och goda cirklar Står där vi står och vi får vad vi sår För våld föder våld, men kärlek föder kärlek Sträcker sin hand från världsdel till världsdel Närhet när till barnen, jag älskar er Just när hjärtat är fullt finns det plats för fler Familjen först, djupt in i mitt bröst Kraft till min röst, som vatten för min törst Till min ålders höst, men tiden är nu Och när du glider med Qruu är då vi river en mur Håller din rygg och du håller min … Vice versa i en stolt familj Men samhällsklimatet betonar individen Förstorar upp intriger, inte noga med principer Fråga hur många roller som styr dig Ger dig en kram och visar att jag bryr mig Ensamvarg, men kör för gemenskap Allting gott, vi hörs väl och ses snart
Inga främlingar, vi är en stor familj Kalla mig Brorsa från en annan morsa! Fina stämningar, här i en god familj Jag sa: Brorsa från en annan morsa! Inga bitches alls, finns bara systrar nu Kalla mig Brorsa från en annan morsa! Inga snitches alls, finns bara brorsor nu Jag sa: Brorsa från en annan morsa! I samma båt och vi seglar på samma hav Kalla mig Brorsa från en annan morsa! Gemenskap är mycket mer än bara DNA Jag sa: Brorsa från en annan morsa!
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|