Evangeliet - Jag sitter och skriver En text jag slängde ihop igår kväll då det var en riktigt usel dag. Läs och kommentera gärna!Jag sitter och skriver, klockan börjar närma sig tolvstress och aggressioner, saker har slängts i mitt golvlurar jämt mig själv och säger "jag ska ändras i morrn"men så fort jag ser mig i spegeln vill jag vända mig omAtt stå och titta på personen man egentligen ska älska mestmen bara ser en tom blick som kan tillhöra vem som helstdet får mig på andra tankar, kan aldrig slappna avmen finns det nåt annat val när mitt arga jag är allt jag har?Vill ta mig framåt i livet men tvingas stanna kvar, försteget ifrån samma stad, massa krav och kalla dar,ifrån samma hat som gör att jag alltid tappar fartdet är steget jag aldrig tar..Ni kommer fatta snart, jag är nämligen ingen människamer som en änglavakt trots att mina brister är oändligaHar ingen plats på jorden, ingen makt på tronenMarkusevangeliet? Stänger igen och kastar bokenHyser agg mot Oden, jag är krigsgudarnas krigsgudbara för att jag har tagit mer skit än en ficktjuvDet har dock satt sina spår, jag är nu kantad av sårkanske dags att jag tackar och går, ner med svarta ridånHar jämt förföljts av en vålnad, känner hur den fnyser i hårethur den alltid sitter bredvid och stryker vid låretjag ska återvända snart, kanske flyga till månenoch hoppas på att vakuumet kommer strypa demonenJag sitter och skriver, klockan börjar närma sig tvåfäller en tår, andas ut, släpper pennan och går..