App - The dude (cover)
Fruktansvärt bra låt det där. Shoutouts till jack daniels.
http://open.spotify.com/track/0OxVBS2uQFX54crTz5XGwZ
När draperiet dras ner folk reser sig upp, folk vandrar av scen sitter jag ensam kvar på sista bänkraden tänker ett tag för när man sitter själv får gnistorna tid att bli till en eld och med rätt publik kan lågorna nå en stubin
Kanske är jag lögn kanske är jag sann kanske är jag hon kanske är jag han som står där i kön bredvid jag kanske bara slösar tid
Kanske är jag god kanske är jag ond kanske är jag han kanske är jag hon som står där kön bredvid jag kanske bara slösar tid
Livet här kommer aldrig nånsin kännas som på riktigt om du bara väntar på att det ska hända nånting viktigt så säg inte åt mig blicka framåt och ändra på min livsstil upp ur sängen efter lunch borstar tänderna med whiskey inte ute efter vitt vin och skaldjursplatå jag behöver inte vinna bara ta mig i mål andra paddlar bara glada att få va i en båt matas dom med allting annat än lagade mål, så jag delar inte nåt partiprograms visioner säg att jag saknar respekt för deras maktmetoder att jag saknar ambitioner för att jag är anti mot det sitter dom med ess på ärmen tar jag fram en annan kortlek
Folk bara försöker, vandrar genom öken för en droppe till vet knappt vad dom söker, ber det snart är över att ens nån finns
Kanske är jag lögn kanske är jag sann kanske är jag hon kanske är jag han som står där i kön bredvid jag kanske bara slösar tid
Kanske är jag god kanske är jag ond kanske är jag han kanske är jag hon som står där i kön bredvid jag kanske bara slösar tid
Så jag sitter här med Chords i örat, gör min egen grej vill inte leva efter döden bara överleva mig vandrar sakta fram på sidan av en upptrampad stig där folk hetsar, flämtar, stressar utan att uppskatta livet dom fängslar in sig själva utan en nyans av ljus det enda runt min handled är trasigt armbandsur en flaska vodka, absolut, skålar en sorgsam salut till de som leker katt och mus med stålar i ett hamsterhjul dags att sluta låta andra styra lilla arbetsmyra och känna efter om inte denna kedjelänk är dags att bryta för en sten man kastar kan väl kanske aldrig flyta men den kan skapa vågor när den bryter genom vattenytan
Folk bara försöker, vandrar genom öken för en droppe till vet knappt vad dom söker, ber det snart är över att ens nån finns
Kanske är jag god kanske är jag ond kanske är jag han kanske är jag hon som står där i kön bredvid jag kanske bara slösar tid
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|