mikan- mot det bättre (första texten)
första gå gången jag har skrivit mer än 4-5 rader har märkt att många på whoa är ganska keffa och har inte bra text (enligt mig) jag försöker hålla mig till min stil fast lite svårt när det är första gangen jag skriver en hel låt
vers:1 trodde inte det skulle hända trodde aldrig det skulle vända men nu har det det hänt ja nu går det mot det bättre mot det bättre bort från har och svälten det va knas ja det gäller mer än hälften morden i malmö vi undrar alla vad som händer politiker vill kontrollera oss men vi kommer aldrig ge oss för vi stannar bakom och slås dom försöker kontrollera oss ungdomar dom tror fan vi är hundar när kommer dom packa sina fördomar när kommer dom dra jag börjar undrar
ref:1 zigenare dom undrar svenskarna dom undrar araberna dom undrar vi latinos vi undrar varför kastar dom i förortarna
ref:2 någon dag ska vi stå upp och slåss gå emot dom och ta tillbaka vad som är vårt jag vet att vägen kommer att bli hård jag vet att det kommer vara svårt men nu går det mot det bättre ja nu går det mot det bättre
vers:2 alla keffa rappare snälla lägg ner det ni gör det bara värre snälla vi ber er tror att ni gör orten en tjänst genom att göraen låt där ni säger fuck you till en svensk säg istället vad som sker låt dom höra och se så dom kan hjälpa oss att le låt misären lämna oss ifred dom vet och dom ser det men dom vill inte hjälpa er för hur ni beter er
ref:1
ref:2
vers:3 längtar efter dagen du kan chilla med en holk utan att bli slagen av batongen i ditt huvud så hårt politiker vet inte hur dom ska styra lägger alla resurser på ofarligt, dom yrar bryr sig inte och sprider misär för att betala sin hyra för dom är vi inte värda mer än en myra stampar oss ner i smutsen med sina skor så dyra komigen nu refrängen du vet hur den går så kicka den hårt
ref:1
ref:2
out: det går bättre mot det bättre bättre bättre mot det bättre x3
haha hatare kan hata
varför backa undan när du kan rappa och det går undan jag rappar och folket undrar, tror regeringen att vi är hundar?
|