I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fegon - Ångest

Vår Hiphop - Lyricism

Lyricist

2012-01-11 01:20

Fegon - Ångest

Snälla låt mig andas !
hjärtat slår.. nästan så det stannar
Kan du släppa, eller lätta
greppet om mina axlar
Jag kan nästan inte tänka på nåt annat
Varför kan du inte hända någon annan?

Du är det värsta som finns, du dödar en sakta
Du gör livet grått och drömmarna svarta
Varje sommar är höst varje vår är vinter
och varje önskan om något blir tårar på kinden
Man frågar om hjälp, man behöver droger mot dig
men du kan inte såras utan att man plågar sig själv
Allting faller och du lever på att se en dö
Ens största uppgivenhet är ditt levebröd

Man försöker ändra sitt sätt, ändra sig själv
och det känns nästan direkt som det bästa som hänt
Man börjar bädda sin säng, man tillochmed tänder i taket
man öppnar sina ögon och äntligen känner sig vaken
Dagen blir längre och natten tycks kortas ner
tillvaron nästan springer fram och man lockas med.
Man träffar vänner igen, hälsar till folk man känner igen
ser sig själv i spegeln och ser något...
...man inte känner igen

Plötsligt går man där och känner att man inte orkar le
och man känner igen allt det där man redan brottats med
Man försöker se sig själv, men spegeln har krossats
Allt är mörkt igen och man vet att man bara levde på låtsas
Ridån går ner... man har tappat sin sista chans att andas ut
Allting blir inget... och inget... tar aldrig slut
Man minns att man verkligen försökte, man kämpade så tappert
men det är lönlöst när ens inre demon har en djävul på axeln

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-01-13 00:23
Riktigt jävla bra! Känner igen känslan i de två sista verserna något så djääävulskt mycket.

Annars var min favoritrad "Man frågar om hjälp, man behöver droger mot dig
men du kan inte såras utan att man plågar sig själv"

Big big up mannen!

2012-01-13 14:45
tycker det är bra och härligt ontopic men en röd tråd så det är nice. Gillar första stycket mest!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2012-01-15 02:23
riktigt bra! Hade slutat gå in och läsa i lyricismforumet eftersom standarden verkar sjunkit brutalt senaste året. Inte ofta man går in och läser något bra som man verkligen känner. Detta ger mig hopp igen!
Kan relatera till detta så sjukt, vilket gör det ännu bättre. Gillar många rader, tex

Man försöker ändra sitt sätt, ändra sig själv
och det känns nästan direkt som det bästa som hänt
Man börjar bädda sin säng, man tillochmed tänder i taket
man öppnar sina ögon och äntligen känner sig vaken

Plötsligt går man där och känner att man inte orkar le
och man känner igen allt det där man redan brottats med
Man försöker se sig själv, men spegeln har krossats
Allt är mörkt igen och man vet att man bara levde på låtsas

grym känsla i detta enligt mig..

Keep it up!
Lyricist

2012-01-15 23:18
Ni gör mig glad !
Lyricist

2012-01-20 01:26
Dags att försöka få ett till ord om den

2012-01-20 02:17
: Världsklass!
No cake for the impurity!

2012-01-23 20:15
Jag kan tyvärr inte prisa texten som dom andra. Alltså, texten är bra men jag KÄNNER den inte riktigt, kan inte sätta fingret på det. Däremot avslutningsraden är galet jävla fet, blir fan sur för att jag inte kom på den först.

2012-01-27 18:42
Jag måste säga att jag KÄNNER den faktiskt. Levde mig in i texten och relaterade delvis för en gångs skull, det är inte i många texter här man gör det nu för tiden ju. Det är rent tekniskt ganska enkelt, utan speciellt svåra formuleringar, och jag kanske inte heller skulle prisa den sådär extremt som vissa valt att göra, men det var trevlig och intressant läsning. Kul om du fortsätter droppa då och då eftersom att du ju faktiskt vet vad du håller på med till skillnad från stora delar av forumet.

Lyricist

2012-04-07 03:45
Jag är så glad för kommentarerna. Även av NuMessiah. Till dig, kan jag säga att jag inte bryr mig ett dugg om du inte känner den riktigt, just för faktumet att den bara är riktad till de som känner igen sig. Vill inte att "någon ska förstå"... utan snarare att någon ska känna att dom inte är ensam. Uppskattar att du gav ett ord, trots att du inte vill hylla helheten. Det är glädjande i sig... trots att den, lyckligtvis, inte var riktad till dig.

Tack Ch1ll!

2012-04-13 16:03
Så galet fett. Är så mycket quotable så pallar inte ta ut något spec men som sagt, avslutningsraden är ju överfet! Dessutom relaterar jag, nice var det.

2012-04-13 17:49
kan också relatera till den. sjuukt fet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist

2012-05-05 01:53
Skribent

2012-05-06 01:43
så fort du spelat in den här vill jag ha en sample som jag kan skicka till mitt ex!

2012-07-04 02:57
sjukt mannen!

keep writing! (Y)
Pz!

2012-07-04 05:38
gryyymt. rakt av.
k

2012-07-05 06:05
Riktigt bra mannen.

Ser garna mer av dig
vi är överallt!
Lyricist

2012-07-06 01:39
Ni glädjer mig!

2012-08-09 12:40
Kul att se hur du utvecklats genom åren, det här var riktigt riktigt bra. Gillar två första styckena mest, men sättet du knyter ihop hela texten på är också riktigt riktigt proffsigt.

Det enda negativa jag har säga är så lite att jag funderade på att inte säga det alls, men anyway: början av tredje versen känns som att du inte riktigt kanske vet hur du ska formulera dina tankar till ord och jag reagerar på att det blir mycket utfyllnadsord, typ "nästan", "till och med" "äntligen"...
men sen dom tre sista raderna i den versen, wow. väldigt bra.

Som sagt, jättekul att du ännu skriver och att du utvecklats så mycket som du har. Jättebra :)
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.
Hangaround

2012-08-10 01:05
Träna på flerastaviga rim bror ;) annars var den väl ok men lite emo rapp fan haha

2012-08-10 02:58
Get Hundvakt the fuck outta here!
Lyricist

2012-08-13 01:56
Tack DinKritiker! (har fanken glömt namnet... gissar på Sara?)

Hundvakt: Nä

Metastrof: Ja, tack! :)

2012-08-13 02:06
Jag inte bara känner igen, känner och känner med dig, jag KÄNNER verkligen... Vet precis hur det är, har inte ens några glädjande ord förutom att du satte ord på det hela riktigt bra.

Till dig, kan jag säga att jag inte bryr mig ett dugg om du inte känner den riktigt, just för faktumet att den bara är riktad till de som känner igen sig. Vill inte att "någon ska förstå"... utan snarare att någon ska känna att dom inte är ensam. Uppskattar att du gav ett ord, trots att du inte vill hylla helheten. Det är glädjande i sig... trots att den, lyckligtvis, inte var riktad till dig.

Alla behöver vi känna oss annat än ensamma ibland. Blir lätt ensamt i bubblan av ångest, som en vän sa, delad sorg är halv sorg. Så dela med dig! Hoppas fler läser

2012-08-13 02:08
Försökt sätta ord på det du satt ord på ett litet tag, men det är svårt. Respekterar sättet du lyckats på

2012-08-20 15:50
fett fegon! kul att du kör än! minns du mig? kolla gärna texten jag precis postade!

Producent

2012-08-20 19:28
Vafan, denna tråden har varit rödmärkt sedan jag skapade detta kontot men hittar inte något inlägg från mig, o_O

Svinbra text för övrigt! Tänker inte sätta mig ner och ge kritik på den i detalj men jag gillade den!

//Paz

2013-02-01 19:24
Fegon, well, med tanke på att jag inte varit här på typ 100 år så kommer du ihåg mitt namn riktigt bra :)
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.
Lyricist

2013-02-08 19:34
Ni alla glädjer mig!
Delat mörker blir aldrig ljusare men delat mörker blir aldrig lika skärmmande.

Tack för orden.

DinKritiker, du har länge betytt mycket för mig och den lilla kreativa sida man har. Dig glömmer man nog aldrig :)
Producent

2013-02-08 20:16
Strålande text. Du speglar naturen med ångest väldigt väl. Feta grejer!

2013-02-20 18:01
Skitbra!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
Lyricist

2013-07-25 22:14
Hjärtliga tack!
Poet

2013-07-26 00:07
När jag ser sånt här vill jag inte skriva längre...

Att fånga känslor på det här sättet är en äcklig jävla gåva, snyggt jobbat
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Lyricist

2013-07-27 11:42
Vilka jätteglädjande ord! Stort tack!