SticketMusic / Acid Hoff - Dagens Sanning (halvklar)
SticketMusic: Går upp varje morgon, jag måste tjäna pengar Sliter som ett djur, men kan knappt klara veckan
Lönen ramlar in, är det ett skämt Jag ska betala mat, jag ska betala mitt hem
Men tänk ändå på alla dom, som har det svårt När socialen skiter i hur människor mår
dom som knappt orkar stå , och deras hjälp är en drog men ingen kan förstå att de e hjälp dom behöver då
Folk ser på men dom skiter i vad som händer vi singlar slant för att hoppas på att skiten vänder
Stackars jävel som sitter där och hackar tänder mitt i vintern och inga kläder har han heller
är det signalerna som våran gud där uppe sänder droger i hjärtat och där försvinner alla vänner.
Acid Hoff: Och vart jag än kollar , så ser jag bara krig individer som faller och förvandlas till lik
Jag ser barn, som tvingas till fronten för att vara offren för den första bomben
vissa krigar för att hedra sitt land medans andra, krigar i guds namn
Vissa blir tvingade att vara med bara lämna sitt hus och allt det man håller kär.
inget val, gå med i kriget eller plågas sitta i fängelse och aldrig benådas
så vad är rätt och fel, när det kommer till ett krig ska en person verkligen ta en annans liv
tänka er smärtan , den sitter kvar i åratal när man vet att man dödat någons barn eller far
tänk er hur det är att ta emot och sedan skjuta tillbaks när skotten väller fram i en tyst och ängslig stad.
brevet kommer hem, du mister barnet du höll kär han va en militär som dog av fiendens gevär
ref:????????
SticketMusic: Ett gråslaget mörker, fylls upp av ett ljus och vinden som talar i form av ett sus
en fågel som flyger och ett löv som faller en polisman är död i en storm av kravaller
livet på gatan man kan inte vara trygg för när du inte tittar bak har du en kniv i din rygg
Acid Hoff: Vill ta mig ur, vill komma härifrån en pistol mot din panna, (det här är ett rån!)
Bakom stängda dörrar, vi vet vad som händer vi vet hur hon mår och vi vet hur hon känner
SticketMusic: Gör allt här i världen för att något ska bli bra men tar emot alla slag framför sina egna barn
Acid Hoff: Detta sker , från måndag till söndag att gå upp varje morgon det känns som en tung dag
lever i tystnad då rädslan tar över tar emot mer skit än vad hon någonsin behöver
SticketMusic: Vi ropar på hjälp för att någon ska se Men fega som vi är så är de ingen idé så jag fortsätter be och jag fortsätter skapa visioner av världen där ingen kan hata.
Ref:?????????
(På ett nice pianobeat spelas den in nästa vecka).
Gatulärd mixtape @ youtube
|