En text om ångest osv.
Ni vet känslan av att precis har missat chansen Rädslan av att det här kan vara sista dansen Känslan när man vaknar upp och har sabbat allt när världen mest känns motbjudande och kall När dina nära och kära inte längre litar på dig och allt du säger och tycker kan användas emot dig Rädslan av att bli lämnad utanför, lämnad i sticket rädslan blir starkare så jag tar mitt pick & pack och sticker Ännu en gång står jag ensam i mitt förfall Ännu en gång har jag förlorat allt, mig själv framförallt Jag undrar om mitt liv skulle te sig bättre i en anstalt där har jag iallafall rutinen och tryggheten, långt ifrån friheten Långt ifrån samhällets regler och skyldigheter, trångsyntheten Där man slipper krav och ansvar, där ångesten blir hanterbar Jag försöker be till min gud men jag får inga svar Jag försöker att ta mig ur detta livet men det är lång väg kvar vilken stig ska jag vandra, samvetskval Det är lätt att klandra andra, lätt att skylla ifrån sig men min egna ryggsäck kan ingen ta ifrån mig Jag vet vad jag vet och jag vet vad jag borde jag hade bett om ursäkt om jag bara tordes Men jag är för feg, min falska stolthet stoppa mig så jag teg Du är inte vem som helst, det var mig själv som jag svek Sömnlösa nätter plågar mig, ångesten kväver mig Jag har fastnat i offerkrukan kan någon bära mig Du gav mig allt serverat på ett silverfat men jag orkade inte bära fatet, jag var för lat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|