I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Messias - Smala vägen

Vår Hiphop - Lyricism

2011-10-31 19:02

Messias - Smala vägen

Går ner för gatan och jag ser att dom glor på mig
blickar möts och dom ler som en sol åt mig
som att jag inte vet vad dom tror om mig;
att jag har en massa g och pistol på mig
Jag tycker inte synd om mig men det tynger mig
för jag har valt det här, så mycket synd i mig
men den smala vägen är för trång för mig
Kan inte tänka på allt som det kostat mig
Snubbar snackar bara om aldrig med mig
jag säger har du nåt problem kom och se mig
Vill inte slåss man du missförstår mig
men jag tar till näven om du räcker fingret åt mig
och om du tror att jag bluffar får du syna mig
men det kräver en stark hand att bryta mig
Är ingen badman, vad dom än kallar mig
Vill bara få leva mitt liv som det passar mig

2011-11-02 14:55
Din lilla gangster där. Nej, men det är hårt och välformulerat. Du beskriver din situation väldigt bra och enkelt. Ibland kanske det känns lite väl enkelt, för att ge någon form av kritik. Du brukar alltid ha en sån där kablaow-rad nånstans i texter som denna som man stannar upp vid, men jag hittade inte den här. Inte för att man måste ha extremt underfundiga rader i varje text, just sayin.

2011-11-07 17:00
Asså det är lugnt, man får kommentera grabbar. Lite det forum är till för liksom.

Lyricist

2011-11-16 08:46
Tyckte du började starkt, och gillade idén med samma ord på slutet av varje rad.
Men knappt halvvägs, så blev det lite rörigt. Kändes som om fokuserade så hårt på att lägga fokus på känslorna, så att du nästan tappade rimmen lite tillslut, vilket gjorde att det dalade utför litegrann.

Men en snygg inledning.

Det finns inte tid till att ge upp!

2011-11-16 14:02
Tack! Fler som jag snackat med har sagt ungefär samma sak, så ni har kanske rätt även om jag inte riktigt håller med själv. Och bara för att jag är på så jävla bra humör så ska jag bjuda på en omixad inspelning av versen! :)

Messias - Smala Vägen (test)

2011-11-17 12:39
Jävligt fett, speciellt med mp3an i öronen. Tycker att texten är vad den är på ett snuskigt cleant sätt.

Nej, den innehåller inte 40 dolda wordplays och allitterationer, men den säger verkligen vad du vill ha sagt och är extremt on-point skriven. Så tycker jag iallafall att en riktigt snygg text ska se ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-30 01:24
som att jag inte vet vad dom tror om mig;
att jag har en massa g och pistol på mig

dom raderna ligger så asfett i munnen av nån anledning
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-11-30 04:44
asså mp3an är GAH. GAAAAAAAAAAAAAH
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.