Med anledning utav
Jag har förstått det som att den här forumdelen i mångt och mycket dött ut. Både vad gäller respons och vad gäller läsare, eller för den delen lyricister. Jag vill ändå göra ett försök. Kom gärna med feedback kring vad ni tycker. Och innan någon börjar dilla om flow så vill jag bara påpeka att den här är tänkt att köras utan beat, spoken word.
Paranteser ur vårt stumma språk uttalades över de hjärtan som brustit. Jag vill gärna förlåta om det går alla misstag vi gjort, alla de samtal som sluppits alla de tankar man får men nog känns det lustigt visst, jag förstår att du går men jag känner mig smutsig
ingenting kan värma åter den kropp som redan förfrusit, men nog kändes det busigt att vi försökte iallafall
andades livskraft i varandras munnar från en parkbänk ser jag hundar som leker med ungar obesvärat folk som undrar varför våra tankar är så tunga när våra kroppar är så unga
jag ville strö; kronblad från en ros över alla dina bekymmer, jag ville tvätta dig ren från psykos. jag ville blåsa alla moln från din himmel, jag ville dansa till livets pipa - obesvärat unga skulle vi kunna vara bättre människor om inte våra tankar varit så tunga?
jag frågar mig: känner du igen mig nu? minns du ens vad jag heter? mår du bättre nu? din ångest badar i salpeter. visst, du är äldre nu men det är ingen garanti för förbättring visst, allt annat kanske är sämre nu jag förstår att det lätt sker förväxling
http://www.kulturkompaniet.nu/
|